رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: در رقابتهای سنگنوردی قهرمانی آسیا نتایج خوبی کسب نکردیم و عملکرد ملی پوشان چنگی به دل نزد.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  افزود: پیش بینی ما برای این مسابقات 3 یا 4 مدال بود که متاسفانه فقط یک مدال برنز توسط مهدی علیپور در بخش سرعت کسب کردیم، برای این رقابتها 7 مرحله اردوی آماده سازی برگزار شد.

وی تصریح کرد: از نظر کمیت رقابتهای سنگنوردی آسیایی نوجوانان خوب بود و 360 ورزشکار از کشورهای مختلف قاره کهن شرکت داشتند در این بین اختلاف امتیاز ‍‍‍‍‍‍ژاپنی ها با سایر تیمها قابل توجه بود باتوجه به اینکه چشم بادامی ها در سال 2020 میزبان المپیک هستند، درنتیجه در رشته های کوهنوردی سرمایه گذاری های خوبی کرده اند اندونزی، هند، قزاقستان هم در این مسابقات خوب بودند که می توانند برای ما الگو باشند.

زارعی در ادامه گفت: سرمایه گذاری خوبی در این بخش در کشورمان صورت گرفته است و با یک یا دو سال نباید دنبال نتایج مطلوب بود این کار زمانبر است و باید صبر کرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در قسمت پایه یک دهه غافل بودیم و به امر پشتوانه سازی توجه نشده است.

گفتنی است، پنجمین دوره رقابتهای سنگنوردی نوجوانان و جوانان آسیا در روزهای 12تا 15 آذز در سه بخش بولدرینگ، سرطناب و سرعت در شهر پوترداجا مالزی انجام شد.

زارعی در پایان خاطر نشان کرد: سال آینده میزبان ششمین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی اسیا در بخش نوجوانان و جوانان هستیم  هدف ما در این رقابتها فقط کسب مدال نیست بلکه بدست آوردن تجریه برای سالهای آینده می باشد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار