فراخوان متقاضیان سرمایه گذاری برای تکمیل مجتمع های گلخانه ای بلداجی و پرورش قارچ جونقان در استان چهارمحال و بختیاری تا 25 آذر تمدید شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از تمدید فراخوان دعوت متقاضیان حقیقی و حقوقی سرمایه گذاری برای تکمیل و بهره برداری از مجتمع گلخانه ای بلداجی و پرورش قارچ جونقان خبر داد.

برزو هیبتیان گفت: متقاضیان سرمایه گذار می توانند تا 25 آذرماه جاری به شرکت شهرکهای کشاورزی استان مراجعه کنند.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری دارای 35 مجتمع دامپروری و 2 مجتمع گلخانه ای است که با مستندسازی و انتقال اسناد گلخانه ای بلداجی و جونقان، زمینه سرمایه گذاری در جهت تکمیل زیر ساخت های این دو مجتمع فراهم شد.

هیبتیان گفت: با بهره برداری از این دو مجتمع، افزایش 100 درصدی تولید قارچ و افزایش چشمگیر در تولید گل های شاخه بریده و توت فرنگی در چهارمحال و بختیاری را خواهیم داشت.

مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سطح مجتمع گلخانه ای بلداجی 18 و سه دهم هکتار است که 36 واحد گلخانه 5 هزار متری در آن احداث می شود.

هیبتیان، سطح مجتمع پرورش قارچ جونقان را نیز 12 هکتار اعلام کرد و گفت: 12 واحد پرورش قارچ با ظرفیت هر کارگاه 400 تن در آن احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر سالانه بیش از 5 هزار تن قارچ دکمه ای در چهارمحال و بختیاری تولید می شود که با بهره برداری از مجتمع جونقان، تولید در این زمینه 100 درصد افزایش می یابد.

به گفته هیبتیان؛ شرکت شهرکهای کشاورزی با هدف سیاست گذاری، نظارت و برنامه ریزی در جهت ایجاد، تکمیل و بهره برداری مجتمع های دامپروری، شیلات و گلخانه ای ایجاد شده است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.