دبیر مرجع ملی کنوانسیون حمایت از کودک گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل، فاقدان شناسنامه و معتاد در سیستان و بلوچستان نگران کننده است.

آمار نگران کننده کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ مظفر الوندی در حاشیه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و در دست اجرا از سوی سازمان ها و نهادهای مرتبط امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد حل مشکلاتی از این دست باشیم.

وی ادامه داد: حل مشکلات این قشر حساس جامعه نیازمند این است که مسئولان با حساسیت بیشتری به حقوق کودکان توجه کنند چرا که وظیفه حاکمیت احقاق حقوق کودکانی است که به تنهایی توان دفاع از حق خود را ندارند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به آمار 149 هزار نفری بازماندگان از تحصیل در استان گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته نسبت به ساماندهی 40 هزار نفر از این بازماندگان در سال گذشته اقدام شده و بازگشت به تحصیل 60 هزار نفر در برنامه های امسال قرار دارد.

علی اصغر جمشیدنژاد افزود: مشکل شمار زیادی از فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان حل شده و تا پایان امسال نیز افراد باقی مانده به استثنای مشکوک التابعین شناسنامه دار می شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.