معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان از تسهیلات بنیاد برای بازگشت نخبگان مقیم خارج از کشور خبر داد.

غلامعلی منتظر معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بخشی از نیروهای متخصص ما غیر مقیم هستند که از کشور رفته‌اند و هم‌اکنون توانایی دارند که ما از آن‌ها بهره بگیریم.

وی در ادامه افزود: بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی برای بازگشت نخبگانی که مقیم خارج از کشور هستند در نظر گرفته است تسهیلاتی که منجر به بازگشت تعدادی از آنها شده است.

منتظر با اشاره به تسهیلات بنیاد تصریح کرد: هم‌اکنون اگر تعدادی از متخصصان برجسته ایرانی بخواهد وارد ایران شود بنیاد او را راهنمایی می‌کند تا در یکی از پایگاه‌های تخصصی که هم‌اکنون در کشور وجود دارد و روز به روز در حال افزایش است مشغول به فعالیت شود.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون 15 پایگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و ما افراد را معرفی می‌کنیم تا بتوانند در آن‌جا کار کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: نخبگان می‌توانند از تسهیلات بیناد هم برای رفت‌وآمد و هم برای اقامت کوتاه‌مدت در ایران استفاده کنند که از این جهت مشکلی وجود دارد تا بتوانند در ایران با متخصصان هم برابر خود ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به یکی از موانعی که نخبگان مقیم خارج از کشور با آن روبه‌رو هستند، تصریح کرد: یکیی از موانعی که نخبگان مقیم خارج از کشور با آن روبه‌رو هستند مشکل سربازی است که براساس فعالیت‌های علمی و فناورانه افراد در خارج از کشور پرونده‌ی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و افراد با هماهنگی که با ستاد کل نیروهای مسلح انجام داده‌ایم در حوزه تخصصی خودشان روی یک طرح تحقیقاتی یا یک طرح فناورانه یا یک طرح فرهنگی شروع به کار  می‌کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار