شهر باستانی در کشور مصر که قرنها زیر آب مدفون شده بود به کمک فناوری‌های پیشرفته باستان شناسی جانی تازه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار است در آینده نزدیک نمایشگاهی از اجسام و گنجینه غرق شده در آبهای دلتای نیل در کشور مصر توسط موزه انگلستان به نمایش درآید.

گفتنی است،‌ این گنجینه در سال 2012 و پس از دو دهه تلاش برای لایروبی و خارج کردن ویرانه‌های یک شهر باستانی از زیر آب کشف شده‌اند. 

آتلانتیس مصری از زیر آبهای نیل خارج شد + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اجسام بدست آمده متعلق به شهر باستانی Herackeion است که در حدود 800 AD از بین رفته و به تدریج به زیر آب فرو رفته است.  

این شهر باستانی لقب آتلانتیس گمشده تمدن مصر را به همراه دارد و حدود 1000 سال زیر آب‌های دلتای نیل از نظرها پنهان بوده است.

آتلانتیس مصری از زیر آبهای نیل خارج شد + تصاویر

از جمله آثار و جواهرات بدست آمده می‌توان مجسمه‌های عظیم سنگی، هیروگلیف‌های سنگی، جواهرات و مجسمه‌های نیم‌تنه بزرگ را نام برد. اکثر آثار متعلق به دوران شکوفایی و رونق اقتصادی بین تمدن مصر و یونان باستان است.

آتلانتیس مصری از زیر آبهای نیل خارج شد + تصاویر

قرار است اشیاء کشف شده که بالغ بر 300 شی نفیس است در سال میلادی آینده در نمایشگاهی به نام شهر غرق شده، دنیای گمشده مصر به تماشای عموم گذاشته شوند.

آتلانتیس مصری از زیر آبهای نیل خارج شد + تصاویر

برای خارج کردن این اشیاء تیم‌هایی از باستان‌شناسان و غواصان به همراه انواع تجهیزات و جرثقیل‌ها در کنار کشتی‌های مجهز به مدت 2 دهه تلاش‌ کرده‌اند تا آنها را از زیر هزاران تن خاک خارج کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.