نماینده قصر شیرین، سرپل‎ذهاب و گیلانغرب گفت: عدم پرداخت معوقات بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای این اقشار شده است.

ضرورت پرداخت حقوق و معوقات بازنشستگان دولت
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در صحن علنی مجلس اظهار داشت: شرایط فعلی اقتصاد کشور و پرداخت نشدن معوقات بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای این اقشار شده است.

وی با انتقاد از انتظار مردم کرمانشاه در خصوص سفر نکردن رئیس جمهور در سال جاری به آنجا، ادامه داد: شهر قصر شیرین با داشتن 54 درصد از صادرات به کشور عراق هنوز پیرامون منطقه آزاد تجاری با مشکل مواجه است و معاون اول رئیس جمهور نیز قول پیگیری هرچه سریعتر آن را داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد:چرا در حال حاضر دولت فکری برای پرداخت مطالبات فرهنگیان انجام نمی‌دهد؟

وی خطاب به وزیر صنعت و معدن گفت: تعطیلی بازارچه‌های مرزی در استانهای کرمانشاه و کردستان باعث بیکاری بیش از 10 هزار نفر در این استان‌ها شده و در ادامه موجب افزایش قاچاق و از بین رفتن فرصت‌های شغلی و نیز نارضایتی‌های اجتماعی و در نهایت محرومیت منطقه غرب کشور شده است، لذا لازم است هرچه سریعتر به بازگشایی این بازارچه‌ها در قصرشیرین و سرپل ذهاب اقدامی جدی صورت گیرد.

حسینی با انتقاد از اقدامات وزیر اقتصاد افزود: با توجه به رکود کامل بازار و نبود درآمد برای قشر بازاریان فشار سازمان مالیاتی در جهت مشکلات و مردم مزید بر علت شده است، لذا به پیگیری و حل این معضلات اقدام کنیم.

وی با انتقاد از وزیر مسکن و شهرسازی افزود: بالاخره راه‌آهن غرب کشور چه موقع به سرانجام می‌رسد و نیز آزادراه کرمانشاه_ خسروی علی‌رغم داشتن مجوز چه هنگام عملیاتی می‌شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر کشاورزی گفت: منابع طبیعی فشار مضاعفی بر وضعیت کشاورزان وارد کرده است و آنها در حال تخلیه روستاها هستند.

وی با تشکر از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص تقویت بنیه دفاعی و موشکی کشور اظهار داشت: دولت در پرداخت حقوق رزمندگان قصور کرده و در ادامه 110 نفر از رزمندگان استانهای کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، لذا با توجه به سند راهبردی که به تصویب مجلس نیز رسیده است، لازم است هرچه سریعتر مراتب پرداخت حقوق رزمندگان اجرایی شود.

حسینی در پایان تصریح کرد: سد زاگرس در گیلانغرب موجب بروز مشکلاتی برای روستاییان داشته است، لذا از وزیر نیرو می‌خواهم که برای رفع این معضل اقدامی عملی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار