مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تشکیل کمیته سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در ارتباط با مدیریت آنفلوآنزا در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد محسن بیگی بر تشکیل این کمیته در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان تاکید و گفت: این کمیته ها موظف هستند، ضمن تهیه گزارش های آنفلوانزا در مدارس استان، گزارش روزانه را به اداراه کل آموزش و پرورش ارسال کنند.

وی افزود: همکاران فرهنگی ، عوامل مدرسه و دانش آموزان در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه، گلو درد، درد در اندام ها و سردرد تا یک روز بعد از قطع شدن علائم با گواهی پزشک مجاز به استراحت هستند.

محسن بیگی خاطرنشان کرد: دبیران و آموزگاران باید با دانش آموزان غائب همکاری کنند و نسبت به آموزش آنان برای جبران دروس عقب افتاده اهتمام ویژه را داشته باشند.
وی تصریح کرد: مدیران مدارس باید نسبت به بهسازی و تعمیر لوله کشی صابون مایع اقدام کنند و صابون مایع در تمام مدارس در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

محسن بیگی بر استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی از قبیل: بهداشت یاران، پیشگامان و سفیران سلامت برای آموزش پیشگیری از همه گیری بیماری آنفلوآنزا HINI با ارائه آموزش های ویژه تاکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از دست دادن و روبوسی تا حد امکان خودداری شود، یادآور شد: افراد در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از حضور در اجتماعات بپرهیزند،شستن دست ها به طور مرتب و صحیح با آب و صابون، هدایت دانش آموزان مبتلا به علائم سرماخوردگی تا زمان بهبودی کامل به منزل، مصرف مایعات در صورت بروز علائم سرماخوردگی، مراجعه به پزشک در صورت شدید بودن علائم، استفاده از ماسک معمولی در بیماران به منظور پیشگیری از گسترش ویروس از جمله توصیه کارشناسان بهداشتی است.

یادآور می شود: تب، سرفه، سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، آب ریزش چشم، اسهال و در برخی موارد عفونت ریوی شدید از جمله علائم آنفلوانزای فصلی است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کمیته ، سلامت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.