درک نادرست از امنیت سایبر، ضعف مدیریت تهدیدات و آماده نبودن در برابر حملات، مشکلات عمده‌ی شرکت‌های تجاری کانادا هستند.

ضعف‌های سایبری شرکت‌های کانادابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت حسابداری دیلویت (Deloitte)، طی گزارشی اعلام کرد بسیاری از شرکت‌های تجاری کانادا، درک نادرستی از مسئله‌ی امنیت سایبر دارند؛ زیرا طی یک سال گذشته، حمله‌ای به این شرکت‌ها صورت نگرفته است. جامعه‌ی آماری این گزارش، صد شرکت بزرگ از تمامی بخش‌های کانادا بود. حدود 40 درصد این شرکت‌ها نیز احساس می‌کنند در برابر حملات، حفاظت شده‌اند.

به گزارش دیلویت، شرکت‌های کانادا هنگام مدیریت تهدیدات سایبری، دچار ضعف و عقب‌ماندگی هستند و فقط نیمی از شرکت‌های این کشور، دارای فرآیند مشخصی برای بهبود وضعیت سایبری خود هستند. یکی از علل عقب‌ماندگی این شرکت‌ها، نداشتن ظرفیت‌های جمع‌آوری اطلاعات راجع به تهدیدات سایبری است که همین مسئله موجب در معرض خطر قرار گرفتن اطلاعات حساس این شرکت‌ها می‌شود.

انجمن صنعت سرمایه‌گذاری کانادا (Investment Industry Association of Canada) اعلام کرد: «تهدیدات سایبری بسیار پیچیده هستند. مدیران باید همگی در این زمینه همکاری کنند. سرمایه‌گذاران باید در زمینه‌ی دفاع داخلی و کنترل‌های فنی خود، دقت بیشتری به خرج دهند.»

دیلویت در گزارش خود شرکت‌ها را به آمادگی برای پاسخگویی به حملات سایبری دعوت کرد و آن‌ها را به تأمل در خسارات ناشی از حملات سایبری فراخواند. این شرکت افزود: آن دسته از مشاغلی که در ایجاد وضعیت مناسب امنیت سایبر ناتوان هستند، ممکن است مشکلات جدیدی را برای آن‌ها به وجود آورد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.