مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: 600 هکتار از زمین های کشاورزی این استان برای احداث و توسعه باغ ها تا نیمه نخست سال 95 آبی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج مجید علیپور افزود: آب این میزان زمین در قالب پروژه های مناطق عشایری طسوج چرام، پشت کوه باشت، حبیب آباد پیشانی در استان فارس و پروژه آب مورد زیلایی تامین می شود.

وی اظهار کرد: امسال 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های تامین آب کشاورزی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 24 میلیارد اعتبار دیگر برای بهره برداری از این طرح ها مورد نیاز است.

علی پور پروژه تامین آب طسوج را یکی از مهمترین این پروژه ها ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح 275 هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت آبی و به توسعه باغات نیز کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پروژه تامین آب طسوج چرام 150 خانوار عشایری در این منطقه را ساماندهی خواهد کرد.

علی پور میزان وسعت زمین های کشاورزی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را 45هزار هکتار برآورد کرد و افزود: چهار هزار و 640 هکتار از این زمین ها باغ است.

وی بیان کرد: عشایر این استان با تولید سالانه 35 هزار تن محصول دامی،بیش از 23 درصد از انواع محصولات کشاورزی و باغی، بیش از 10هزار متر مربع انواع صنایع دستی قالی، قالیچه،گبه،گلیم و جاجیم توانمندی خود را در بازار های ملی و منطقه ای نشان داده اند.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد با 11 هزار و 200 خانوار و بیش از 70 هزار نفر جمعیت نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصاد این استان دارد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اراضی ، کشاورزی ، آب ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.