رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی این شهرستان در سه ماه گذشته 100 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج محمد حسین زاده دلیل این کاهش را نظارت مستمر یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی بویراحمد از آثار تاریخی و باستانی زیر پوشش، سرکشی از انجمن های میراث فرهنگی ذینفع این شهرستان، تعامل و همکاری با فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج مقاومت سپاه و دادستانی شهرستان و ارتباط با ریش سفیدان محلی در روستاها اعلام کرد.

وی افزود: همت و تلاش تمام دستگاه های اجرایی و افرادی که هر کدام به نحوی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و باستانی و میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد همکاری کرده اند قابل تقدیر است.

حسین زاده بیان کرد: بر اساس بند ج ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند 6 ماده سه قانون اساسنامه این سازمان مصوب مجلس شورای اسلامی و در حدود مواد مربوط از قانون راجع به حفظ آثار ملی و با رعایت مقررات در آیین نامه های اجرایی هر اثری که در فهرست آثار ملی ایران و یا استان ها به ثبت رسیده از تاریخ ثبت مورد حفاظت سازمان میراث فرهنگی است.

وی اظهار کرد: هرگونه تخریب و دخل و تصرف آثار تاریخی و باستانی، حفاری غیرمجاز و یا تعرض به این آثار خلاف قوانین و مقررات حاکم بر میراث فرهنگی خواهد بود.

حسین زاده عنوان کرد: سه ماه گذشته در تمام آثار تاریخی و باستانی و میراث فرهنگی تحت حفاظت شهرستان بویراحمد هیچگونه دخل و تصرف و یا حفاری غیرمجاز از سوی افراد سودجو انجام نشده است.

وی ابراز داشت: آمار حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی و میراث فرهنگی در این مدت در شهرستان بویراحمد 100 درصد کاهش را نشان می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود دو هزار و 600 اثر تاریخی است که از این تعداد بیش از 700 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.