انگلیس برای بازسازی زیر دریایی اتمی خود 350 میلیون پوند هزینه کرد

تارنمای شبکه انگلیسی اسکای نیوز می نویسد: 'یکی از زیردریایی های اتمی 15 هزار تنی انگلیس که با هزینه 350 میلیون پوند بازسازی شد، به نیروی دفاع بازدارنده نهایی پیوست.'

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،اسکای نیوز می نویسد: 'با پایان پروژه چهارساله ای که بیش از 2 میلیون نفر-ساعت کار برد، زیردریایی اچ ام اس ونجنس (HMS Vengeance) که مسلح به موشکهای اتمی ترایدنت است از تعمیرگاه دوونپورت (Devonport) بندر پلیموث (Plymouth) به آب انداخته شد.
به دلیل بهره مندی از نیروی برق دائمی، این زیردریایی 150 متری می تواند چهار سال گشت زنی کرده و آب و اکسیژن خود را تامین نماید.
'دوره نگهداری اساسی' شامل ارتقاء پرتابگر موشک، سیستمهای رایانه ای و جایگزینی هسته رآکتور هسته ای تامین کننده توان زیردریایی می باشد.
چهار زیردریایی ونگارد-کلاس به نامهای ونگارد (Vanguard)، ویکتوریوس (Victorious)، ویجیلنت (Vigilant) و ونجنس (Vengeance) برنامه هسته ای ترایدنت انگلیس را تشکیل می دهند. زیردریایی ونگارد نیز در حال آماده شدن برای یک دوره چهار ساله بازسازی است.
همیشه دست کم یکی از زیردریاییهای این ناوگان اتمی در دریا گشت زنی می کند ولی موقعیت آن بسیار سری می باشد.
در هر یک از این زیردریائی ها نامه آخرین اقدام نخست وزیر وجود دارد. این نامه مهر و موم شده در محلی امن نگهداری می شود و در آن فرمان هایی برای فرمانده زیردریایی در زمان حمله هسته ای به انگلیس و نابودی دولت وجود دارد.
هزینه فراوان بازسازی زیردریائیها موضوعی بحث برانگیز است و دولت نیز به تازگی اعلام کرده است که هزینه این پروژه از برآورد 25 میلیارد پوندی اولیه به 31 میلیارد پوند افزایش خواهد یافت.
برنامه بازسازی زیردریاییها اقتصاد شهر دوون (Devon) را رونق داده است و برنامه چهارساله بازسازی زیردریائی ونگارد باعث ایجاد 2 هزار شغل خواهد شد.
فیلیپ دون (Philip Dunne) وزیر دفاع انگلیس می گوید که در نتیجه این پروژه 350 میلیون پوندی زیردریائی ها دست کم تا سال 2030 (1409) مشغول به خدمت خواهند بود.'
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و نیکلا استروجن رهبر حزب ملی اسکاتلند مخالفت خود را با به روزرسانی سامانه دفاع هسته ای انگلیس اعلام کرده اند .
اما در حزب کارگر برخلاف حزب ملی اسکاتلند نظر واحدی در قبال سامانه دفاع هسته ای انگلیس وجود ندارد و حتی برخی از اعضای ارشد آنها مخالفت خودشان را با نقطه نظرات کوربین در مورد این سامانه بیان داشته اند.
دولت انگلیس در حالی صدها میلیارد پوند صرف بازسازی تسلیحات هسته ای خود می کند که در سالیان گذشته برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را محکوم نموده و تحریمهای فراوانی به همراه سایر کشورهای 1+5 علیه زیرساختهای اقتصادی و مالی ایران اجرا کرد.
منبع:ایرنا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار