به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش و فناوری با عنوان« نقش اقتصاد مقاومتی در شکوفایی صنعت و تولید ملی» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی در مراسم گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری درنمایشگاه بین المللی مشهد، گفت: پژوهش های مراکز رشد دانشجویی و دانش آموزی استان باید هماهنگ و متناسب با نیازهای روز در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد تا منجر به پیشرفت و توسعه شود.

علی رضا رشیدیان افزود: این نمایشگاه ارتباط مطلوب و منطقی بین بخشهای پژوهشی، دولتی و بخش خصوصی ایجاد می کند تا بتوان از ظرفیت های پژوهشی برای استقلال، پیشرفت و عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: هماهنگی پژوهش ها با نیازهای سازمان های دولتی و بخش خصوصی می تواند ضمن ارتقای سطح فعالیتها و خدمات دهی آنها منجر به افزایش سهم استان در پژوهش های کاربردی کشور شود.


رشیدیان با اشاره به پژوهشگران جوان در خصوص ارتباط موثر با دیگر سازمان‌های دولتی در این نمایشگاه، تصریح کرد: پژوهشگران جوان می‌توانند در این نمایشگاه از طریق ارتباط گیری موثر و بهره گیری از این فرصت با دستگاه های اداری و اجرایی ارتباط برقرار نموده و دستاوردهای پژوهشی خود را به آنها معرفی کنند تا بتوانند از این طریق توسعه دهنده در سایر مناطق استان باشند.


استاندارخراسان رضوی همچنین با اشاره به یکی از پژوهش های ارائه شده در این نمایشگاه مبنی بر شیرین کردن آب های شور با بهره گیری از انرژی خورشیدی، افزود: در مناطقی از استان به سبب برداشت های بیش از حد و کاهش سطح آبهای زیرزمینی، آبهای شور به مناطق دارای آبهای شیرین مانند بجستان، مه ولات و سرخس نفوذ کرده است.


وی با اشاره به اینکه پژوهش هایی نیز در ارتباط با ارتقای بهره وری آب، برق و گاز برای ساختمان هایی که دارای طراحی خوبی هستند، افزود: هزینه کاربردی کردن این پژوهش می تواند از محل صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز نهادهای دولتی تامین شود و همچنین در این نمایشگاه ارائه شده اداره های دولتی می توانند از آن بهره‌گیرند.


رشیدیان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه دی.ان.ای در پارک علم و فناوری خراسان گفت: با توجه به وجود مشکلات ناشی از ازدواج های فامیلی و معلولیت های ناشی از آن، آزمایشگاه مزبور راه اندازی شده تا زوجین جوان با مراجعه به آنها از بروز هر نوع معلولیت در فرزندان خود پیشگیری کنند.


وی افزود: در پارک علم و فناوری خراسان بیش از 100 شرکت دانش بنیان فعالیت دارد که ظرفیت پارک علم و فناوری برای حمایت از این نوع شرکتها بسیار بیشتر از میزان مزبور است و می تواند شرکتهای بسیاری را جذب کند.


استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: کارگروه ویژه علم و فناوری در استانداری تشکیل شده که مشکلات شرکت های دانش بنیان در آن کارگروه مورد پیگیری قرار می گیرد.


انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.