عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، انتقاد از کاهش حجم صادرات در کشور، گفت: توقف در تقاضا در حوزه‌های مختلف و کاهش صادرات به علت انتظارات از برجام و اجرای آن بوده اما باید بدانیم که فعالیت های اقتصادی کشور نباید معطوف به نتیجه این توافق باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم نکو با انتقاد از کاهش حجم صادرات درکشور،گفت: با نزدیک شدن به زمان اجرای برجام انتظار افزایش کاهش امری طبیعی است که متاسفانه این مهم با سوءمدیریت ها به روال معکوس و رشد واردات همراه شده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کاهش صادرات آوازه افزایش مشکلات اقتصادی را به دنبال دارد، افزود: توقف در تقاضا در حوزه های مختلف به علت انتظارات از برجام و اجرای آن یوده ،اما باید بدانیم که فعالیت‌های اقتصادی کشور نباید معطوف به نتیجه این توافق باشد.
 
رشد تولید با هدف تامین خودکفایی مدنظر باشد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه رشد تولید با هدف تامین خودکفایی در داخل و همچنین صادرات باید در دستورکار قرار بگیرد، تصریح کرد: جلوگیری از خروج ارز ضرورتی است که برای رشد اقتصادی کشور به عنوان مؤلفه‌ای مهم باید مدنظر قراربگیرد.

وی با بیان اینکه تحریک تقاضا و فعال تر کردن عرضه از راهکارهای تولید بیشتر در نتیجه صادرات است، افزود: زمانی می توان به رشد حجم صادرات امیدوار بود که تولید انبوه حتی بیش از نیاز داخل در دستور کار باشد.

نکو با تاکید براینکه وضعیت کنونی اقتصاد نیازمند محرکی برای حرکت رو به جلو است،تاکید کرد: استفاده از راهکاری برای رشد تولید،ارتقاء بهره وری و همچنین کیفیت لازمه تحقق درآمدهای ناشی ازصادرات است.
 

آثار نامطلوب کاهش صادرات بر وضعیت اقتصاد کشور مشهود است

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تشریح آثار نامطلوب کاهش حجم صادرات محصولات و کالاهای مختلف، تصریح کرد:با کاهش حجم صادرات به طورحتم انگیزه تولید کننده برای تولید محصول حتی جهت تحقق خودکفایی نیز کاهش می یابد،از این رو دولت باید با درنظرگرفتن مشوق‌های صادراتی زمینه محقق شدن اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را فراهم کند.

وی ادامه داد: رشد صادرات و کاهش واردات به طورحتم دگرگونی در وضعیت اقتصاد کشور و حرکت رو به جلو را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: هدایت نقدینگی به سمت و سوی تولید امری است که علاوه بر رشد تولید به افزایش حجم صادرات نیز کمک می کند.
منبع:خانه ملت

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار