رئیس اداره جهاد کشاورزی گناباد از کاهش 15 درصدی در میزان برداشت زعفران از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا حسین زاده افزود: در فصل برداشت گل زعفران امسال از سطح سه هزار و 500 هکتار زمین زراعی 10 تن و 500 کیلوگرم زعفران پوشال برداشت شد.

وی ادامه داد: میانگین عملکرد برداشت مزارع زعفران گناباد در شرایط مناسب و مساعد اقلیمی از هر هکتار پنج کیلوگرم است که امسال به سه کیلوگرم کاهش یافت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گناباد استمرار خشکسالی سالهای اخیر، کاهش منابع آبی، گرمای شدید تابستان و قبل از سال زراعی جاری و استفاده بی رویه از علف کشهای گیاهی در باغهای زعفران را از جمله دلایل کاهش کشت و برداشت ذکر کرد.

وی گفت: به دلیل کمبود بارندگی در سالهای اخیر در گناباد، افزایش سطح زیر کشت زعفران در سالهای اخیر بسیار کند بوده و بیشتر بر افزایش عملکرد متمرکز شده است.

حسین زاده از کشاورزان خواستار استفاده درست از علف کشها و رعایت دقیق درصد و تاریخ مصرف و انقضاء آنها در زمینهای کشاورزی شد.

وی گفت: با توجه به احتمال بروز پدیده آل نینو و یخبندانهای شدید کشاورزان برای کاهش خسارتهای سرمازدگی از کودهای آلی حیوانی استفاده کنند.

شهرستان گناباد در مجموع دارای حدود 20 هزار هکتار زمین کشت آبی، 1700 هکتار کشت دیم و 500 هزار راس دام است و سالانه حدود 84 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.