سخنگوی نیروهای مردمی در عراق از ورود سه گردان از نیروهای ترکیه مجهز به سلاح سنگین به پایگاه نظامی "زلکان" در اطراف شهر موصل خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "واع،" محمود السورجی -- سخنگوی نیروهای مردمی در عراق -- اعلام کرد: "نیروهای ترکیه با ورود به پایگاه نظامی "زلکان" در اطراف شهر موصل خود را برای مشارکت در عملیات آزاد سازی موصل در قالب نیروهای ائتلاف بین المللی از کنترل گروه تروریستی داعش آماده می کنند." وی حمایت دولت مرکزی عراق را از پایگاه زلکان که متشکل از بیش از هشت هزار نیروی داوطلب است، خواستار شد.
 
وزارت دفاع یا دولت عراق تاکنون ورود نیروهای ترکیه به منطقه موصل را رد یا تأیید نکرده اند. حیدر عبادی -- نخست وزیر عراق -- دیشب درخواست دولت ترکیه را برای اعزام نیروی زمینی به عراق در چارچوب جنگ با گروه تروریستی داعش تکذیب کرد. دفتر عبادی در بیانیه ای اعلام کرد دولت عراق بر موضع قاطع خود و رد هر اقدامی در خصوص درخواست از کشورها برای اعزام نیروی زمینی به عراق تاکید کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۴
این ترکهایی که با داعش همدستی کردند ظاهرا میخوان در پوشش نیروهای ضد داعش وارد موصل بشن تا اسناد مربوط به جابجایی نفت رو جمع آوری کنن و سران داعش رو که توی موصل مخفی شدند فراری بدهند.
دولت عراق نباید گوشت رو بدست گربه بده. دولت ترکیه چرا تا الان نیرویی اعزام نکرده و حالا دایه عزیزتر از مادر شده؟ باید اسناد مربوط به به همکاری اردوغان و خانواده اش و اون داعشی هایی که میتونن اقرار به این همکاری بکنند در دست کشورهایی مثل عراق و ایران روسیه و سوریه قرار بگیره تا حقایق برای همه مردم دنیا روشن بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۴
بقول امام خمینی که گفت : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند،حالا ترکیه می خواد چی کار کنه؟
آخرین اخبار