بیماری مننژیت ویروسی و قابل انتقال بوده و بیماران بستری در بیمارستان‌ها را تهدید می‌کند.

خسرونیا متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بیماری مننژیت و اثر منفی آن بر بیماران بستری، اظهار داشت: مننژیت یک بیماری خطرناک با منشاء ویروسی است که در صورت عدم رسیدگی به موقع فرد را خیلی سریع از پای در‌ می‌آورد.

وی بیان کرد: بیماری مننژیت در همه سنین شایع است اما بیشتر در بیمارانی که سیستم ایمنی بدن‌شان ضعیف شده و مدت‌ها در بستر خوابیده‌اند، آنها را تهدید می‌کند.

این متخصص داخلی با بیان این که تب بالا، سردرد و تهوع از نشانه‌های این بیماری است، افزود: علائم مننژیت کمی گمراه کننده است، زیرا این نشانه‌ها در همه یکسان نبوده که این باعث بروز مشکلاتی برای پزشکان می‌شود.

وی ابراز داشت: بیماران در بستر به علت این که افراد زیاید به ملاقات آنها می‌آیند ممکن است که از آنها مننژیت را به صورت مسری بگیرند و چون که سیستم ایمنی بدن این افراد معمولاً ضعیف است، متأسفانه به آنها غالب گشته و فرد بیمار را دچار مشکل دیگری می‌کند.

خسرونیا تصریح کرد: افرادی که بیماری مننژیت در آنها شایع است باید به هنگام ملاقات از بیماران از ماسک استفاده کنند تا ویروس مننژیت به دیگران و خصوصاً بیماران منتقل نشود.

وی در پایان گفت: با رعایت اصول بهداشتی می‌توان از انتشار ویروس مننژیت و دیگر ویروس مانند سرخک، آبله‌مرغان و اوریون در محیط خانه بیمار و حتی بیمارستان جلوگیری کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.