صرف دو سال وقت برای کسب مقام دوم در نمایشگاه اکسپو میلان

معاون وزیر صنعت گفت: طراحی و اجرای غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو میلان با احتساب زمان برگزاری نمایشگاه دو سال طول کشید.

حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کسب به رتبه دوم جهان برای پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو میلان گفت: کسب این نتیجه حاصل یک کار تیمی بود و بیش از 200 نفر و 50 معمار درطراحی واجرای آن همکاری کردند.
 
وی افزود: اجرای این پروژه با احتساب زمان برگزاری اکسپو نزدیک به دو سال طول کشید و این موضوع نشان می‌دهد که اگر کسی بخواهد کاری را به نحو احسن به اتمام برساند شدنی است چرا که ما در سال‌های گذشته مقامی در اکسپو نداشتیم و با زحمت شبانه روزی و برگزاری بیش از 100 جلسه با حضور وزیر صنعت به این نتیجه دست یافتیم.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما تمام ظرفیت‌های صادراتی را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشتیم و از رستوران غذاهای ایرانی نیز بسیار استقبال شد به طوری که بانوی اول ایتالیا برای مصرف غذا دوبار با این رستوران آمد.

اسفهبدی تاکید کرد: انواع گیاهان دارویی و گل و گیاهان و نیز انواع درخت مانند پسته و خرما در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به این که روزانه 54 هزار نفر از غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو میلان بازدید کرده‌اند گفت: از 10 هزار نفر تا 54 هزار نفر این رقم متغیر بود.

اسفهبدی به این نکته نیز اشاره کرد که یکی از معماران انگلیسی بزرگ دنیا 4.5 میلیون یورو از امارات فقط برای طراحی غرفه دریافت کرده بود و هزینه اجرای این طرح نیز میلیونی بود اما امارات یاهلند و یا امریکا موفق به کسب رتبه‌ای در این نمایشگاه نشدند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه طراحی این غرفه توسط معماران ایرانی انجام شده است گفت: کل هزینه‌های ما در این نمایشگاه برابری می‌کند با هزینه‌ای که امارات متحده فقط برای طراحی به معمار معروف پرداخت کرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
با غرفه نیمه کاره و طرحی که در شان کشورمون نبود
و آش شله قلمکار....
چی می شه گفت؟
تا وقتی که کارهای کوچکمون رو بزرگ جلوه بدیم پیشرفتی در کار نخواهد بود.....