حس مالکیت غریزیست

نوجوانی دوران توجه به جمع‌آوری اشیا و مالکیت بر آن‌ها است.

مجتبی کاشانی روانشناس عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یکی از خصلت‌های دوران نوجوانی حس خود محوری و تحت نظر بودن است که بر اساس توانایی‌های فکری و عملی، بر خود اطمینان کرده و باور دارد همچین حس مالکیت یک ویژگی غریزی در این دوره است.

وی تصریح کرد: از این رو نوجوان سعی در جمع‌آوری اشیایی گران قیمت و کمیاب خواهد د اشت که باعث ایجاد حس آرامش برای وی شده، نظیر سنگ‌های مختلف، تمبر، سکه، کتاب‌های خطی و... که گاه بعضی از این اجناس گران‌بها هستند.

کاشانی در ادامه گفت: گردآوری این اشیاء بر اساس نوع آن باعث افزایش اطلاعات و استعداد نوجوان شده از جمله آشنایی با فرهنگ اقوام مختلف کشور، آداب و رسوم کشورهای مختلف، تاریخ کهن، طبیعت و... که همراهی والدین باعث ایجاد انگیزه و ذوق در نوجوان و گرایش وی به جمع‌آوری اشیای مورد علاقه‌اش می‌شود.

این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: والدین باید به نوجوان خود انگیزه دهند که با تعامل اجتماعی با دوستانش می‌تواند لذت بیشتری از این کار خود برده و اجازه دهد تا اطرافیان مجموعه‌های او را دیده و در مورد آن نظر دهند و حتی گاهی این اشیاء را با آن‌ها رد بدل کند تا نتیجه بهتری بگیرد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار