اختلال بیش فعالی کودک با نشانه‌هایی همراه بوده که گاهی توسط والدین با رفتار طبیعی کودک اشتباه گرفته می‌شوند.

رقیه یارمحمدی جامعه شناس و آسیب‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: اختلال بیش فعالی کودکان قبل از هفت سالگی و با بروز نشانه‌هایی همراه بوده که بالارفتن آگاهی مردم در خصوص نشانه‌های اصلی این رفتار مشکلاتی را بوجود آورده که بعضا مربیان و حتی والدین تشخیص‌های نادرستی را در مورد این اختلال انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: نگرانی‌های بیش از حد و دانستن علائم باعث شده تا کودکان سالم نیز بوسیله والدین و مربیان بیش فعال شناخته شده که این امر خود موجب تنش و سرخوردگی کودک خواهد شد.

یاراحمدی افزود: فعالیت‌های طبیعی کودک نباید با بیش فعالی اشتباه گرفته شده زیرا معمولا رفتارهای کودک شیطنت آمیز، پرجنب و جوش، غیر هدفمند بوده و همین خصوصیات اگر کمی افزایش پیدا کند، والدین این رفتار‌ها را یک اختلال تلقی می‌کنند.

این آسیب‌شناس در پایان تصریح کرد: ناتوانی در انجام فعالیت‌های ذهنی، عدم تحمل شکست و پایین بودن صبر، نوسانات شدید خلقی، جویدن ناخن، افسردگی و اضطراب شدید، تیک‌های عصبی و پایین بودن اعتماد به نفس از جمله مواردی بوده که وجود آن در کودک باید توسط والدین جدی گرفته شود.


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار