شهردار کرمان گفت : در اجرای طرح گنبد جبلیه کلیه ضوابط میراث با نظارت کارشناسان این اداره کل رعایت می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی بابایی با بیان اینکه نشست اولیه برای تایید نهایی طرح با حضور مهندس سیف الهی شهردار وقت ،کدوری سرپرست اداره ی کل میراث فرهنگی و موحدی معاون میراث ،مهندس فرقانی معاون فنی و عمرانی شهردار و خانم مبشرکارشناس سازمان میراث فرهنگیدر دفتر سرپرست میراث فرهنگی استان تشکیل شد ،ادامه داد : در این نشست طرح بصورت کامل و از همه جوانب مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد : در این نشست مدیران میراث کلیه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص رمپ ها ،کندروهای دو سوی رمپ ها ،توجه به حریم میراث در محدوده اجرای طرح و توجه به ارتفاعات در اجرای پل را مطرح کردند که در طرح اعمال و نهایی شد.

وی به مجوزهای لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی در اجرای زیر گذر گنبد جبلیه اشاره و تاکید کرد: رمپ ها بر اساس ضوابط سازمان میراث فرهنگی ایجاد شده، فاصله مربوط رعایت و خاک برداری در عمق انجام گرفته است.

شهردار کرمان در ادامه تصریح کرد: این پروژه به دلیل حفظ حریم گنبد جبلیه و امکان رویت آن به عنوان اثر تاریخی، به صورت زیرگذر اجرا می شود.

وی بر حضور مستمر کارشناسان اداره ی کل میراث فرهنگی بر روند اجرای پروژه از مرحله خاک برداری تا پایان پروژه تاکید کرد.

شهردار کرمان از انجام مطالعات صفر و یک جهت تهیه پیوست اجتماعی این پروژه خبر داد و گفت: وضعیت اجتماعی و تاثیرات مثبت و منفی احداث این زیرگذر در منطقه دیده شده است.

بابایی با اشاره به بکارگیری باکس های بتنیپیش ساخته از سوی پیمانکاراین پروژه ، خاطرنشان کرد: قسمت اصلی محل باکس های بتنیخاک برداری شده و آماده شفته ریزی است.

وی با بیان این که این پروژه هم اکنون پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است ، افزود: سعی می شود این پروژه زودتر از زمان بندیِ اعلام شده و به مدت شش ماه به بهره برداری برسد.

وی یاداور شد : مذاکرات قبلی سازمان میراث فرهنگی بر اجرای ضوابط و مقررات حریم این بنا به شهرداری کرمان ابلاغ و در اجرای طرح لحاظ شده است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.