مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:56 هزار نفر معلول در استان کرمانشاه به نوعی از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:56 هزار نفر معلول در استان کرمانشاه به نوعی از خدات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

عبدالرضا میرزاییان تعداد معلولین تحت پوشش بهزیستی جامعه را به دو دسته تقسیم کرد و افزود؛ یک دسته از ما خدمات مستمر از جمله مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند که تعداد آنها 11 هزار و 871 نفر در قالب 8957 خانوار است و دسته دیگری افرادی هستند که از کمک های دیگر مانند وسایل توانبخشی، اقدامات توانپزشکی،  تیم ویزیت در منزل و ... بهره‌مند می‌شود که با احتساب این گروه جامعه هدف معلولین بهزیستی استان به 56 هزار نفر می‌رسد.

وی معتقد است؛تعداد معلولین جامعه از این رقم بیشتر است زیرا برخی که معلولیت خفیف دارند ممکن است به بهزیستی مراجعه نکنند.

وی پیشگیری را مهمترین راهکار برای مقابله با افزایش تعداد معلولین دانست و تاکید کرد: از همین رو بهزیستی طرح‌های از جمله غربالگری بینایی و شنوایی را هرساله اجرا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به مراکز نگهداری و حمایت از معلولین استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: دو مرکز شبانه روزی داریم یکی برای آقایان با ظرفیت 300 نفر و یک مرکز هم برای خانم ها با 50 نفر ظرفیت موجود بوده و همچنین 16 مرکز ارائه خدمات روزانه حرفه آموزی برای معلولین در استان داریم و چهار مرکز شبانه روزی هم برای نگهداری از افراد کم توان ذهنی وجود دارد.

این مسئول در ادامه به طرح جامع حمایت از معلولین هم اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه این قانون در بسیاری از بخش‌ها خصوصا اشتغال معلولین اجرایی نشد و همین امر باعث شد دوباره در مجلس مورد بازنگری قرار گیرد تا ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.