مجموعه‌ای مشترک از آثار 6 هنرمند ایرانی و 21 هنرمند از کشورهایی چون هلند، اتریش، بلژیک، اسپانیا، انگلستان و ... در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است.

ریحانه افضلیان، نمایشگاه‌گردان مجموعه «جابه‌جایی» که در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه و شکل‌گیری آن گفت: شروع کار از جمع‌شدن تعدادی از بچه‌های هنر و معماری دور هم زده شد و ابتدا کار را با کلاژ آغاز کردیم، ولی بعد این شیوه تغییر کرد.

وی افزود: در نمایشگاه‌هایی که من در کشورهای مختلف داشتم، دیدم که بعضی از آن‌ها چقدر به فضا و تفکرات هنری ما نزدیک هستند، برای همین از آن‌ها با نامه‌نگاری و گاه حضوری خواستم تا به ما بپیوندند و این آغاز همکاری ما در این گروه با هنرمندان کشورهای دیگر شد.

وی راجع به علت انتخاب این عنوان اظهار داشت: این عنوان در واقع به رخدادی که در گروه روی داد برمی‌گردد، یعنی انتقال کارها از خارج به ایران و جابه‌جایی آن‌ها باعث انتخاب این عنوان یعنی «جابه‌جایی» است و شاید مخاطب با آن ارتباط برقرار نکند؛ ولی به نوعی بیانگر حس و حال خود گروه است و برای ما معنادار است.

افضلیان درباره موضوع نمایشگاه «جابه‌جایی» بیان کرد: نگاه کلی مجموعه به موضوع طبیعت بوده است، که این نگاه به اشکال و در قالب‌هایی چون میکس‌مدیا، نقاشی با مدیاهای گوناگون، چیدمان، حجم و ... نمود پیدا کرده است. همچنین طبیعت در آثار تنها به معنای درخت نبوده است و مثلاً یک اثر از طبیعت به مهاجرت و محیط زیست می‌رسد و از این جهت نگاه‌ها و کارها تنوع زیادی را در عین یک همسویی موضوعی دارند.

وی با اشاره به مزایای کار گروهی تصریح کرد: وقتی که ما شروع به کار کردیم، این موضوع از بین بحث‌ها و صحبت‌هایمان درآمد و به آن رسیدیم.

افضلیان همچنین نوید برگزاری این نمایشگاه را در کشورهای دیگر داد و گفت: بعد از خانه هنرمندان، قرار است این نمایشگاه در تورنتو کانادا برگزار شود، البته صحبت‌هایی هم برای برپایی آن در یونان صورت گرفته است که در این کشورها آثار من به نمایش گذاشته می‌شود و یکسری از کارها نیز در قالب ویدئو به نمایش در‌می‌آید.

گفتنی است؛ این نمایشگاه‌ تا 16 آذر، در نگارخانه استاد نامی خانه هنرمندان پذیرای بازدید کنندگان است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار