مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان سقز گفت: 26 طرح آبرسانی به منظور تامین اب شرب 48 روستای این شهرستان با اعتبار 57 میلیارد و 800 میلیون ریال در حال اجراست.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،صدیق محمدزاده در حاشیه بازدید فرماندار سقز از طرح های عمرانی روستاهای 'نورآباد'، 'تمبربیگ' و 'چاپان علیا گفت: با اجرای این طرح ها یک هزار و 800 خانوار با جمعیت هفت هزار و 500 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

وی محل تامین اعتبار این طرح ها را اعتبارات ملی، استانی، نفت و گاز ، ماده 180 و سایر ردیف های اعتباری از جمله ردیف 12 و 10 برشمرد.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان سقزبیان کرد: در حال حاضر آبفار سقز، آب آشامیدنی سالم حدود 80 درصد از 274 روستای دارای سکنه این شهرستان را تامین می کند.

محمد زاده، از تلاش و مشارکت مردم برای اهدای چاه های کشاورزی، حفر چاه و ساخت ایستگاه پمپاژ آب برای رفع مشکل کمبود آب روستاها تقدیر کرد و خواستار نگهداری از طرح های اجرا شده در سطح روستاها شد.


جمال محمدنژاد رییس شورای اسلامی بخش امام سقز افزود: اجرای فاضلاب 12 روستا ، 8 پل و روشنایی معابر 4 روستا به اتمام رسیده و در دو سال اخیر، کار گازرسانی به 40 روستای بخش امام نیز انجام شده است. 

علی شیرزادی دهیار روستای نورآباد نیز از در دست اتمام بودن عملیات گازرسانی به روستا خبر داد و گفت: به تازگی پل روستا با اعتبار 250 میلیون ریال به اتمام رسیده که 120 میلیون ریال اعتبارآن از محل مشارکت های مردمی تامین شده است. 

گفتنی است،شهرستان سقز دارای 274 روستای دارای سکنه است که در 4 بخش مرکزی، زیویه، امام و سرشیو قرار دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.