توقیف حساب‌های بانکی ایرانیان در فرانسه و کاهش 2درصدی قیمت مسکن شهر تهران از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گدشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت بانک و بیمه در طی هفته گذشت شاهد تحولات بسیار خوبی در کشور بود که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


بانک مرکزی براساس ماده 18 آیین‌نامه ایجاد یا تعطیلی شعبه، باجه یا نمایندگی مؤسسات اعتباری در داخل کشور، دستورالعملی 17 ماده‌ای‌ را به بانک‌ها و موسسات اعتباری را ابلاغ کرد.


رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از منتفی شدن برگزاری جلسه این هفته شورای پول و اعتبار خبرداد.


عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: موضوع رتبه بندی ها می تواند منجر به رقابت صحیح و شفاف در حوزه بانکی شود که در این خصوص برای رسیدن به موفقیت های بانکی باید با احتیاط حرکت کرد.


رئیس کل بانک مرکزی، گفت: شرایط فعلی بازار ارز طبیعی است و به زودی به تعادل می رسد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی تمهیدات و تضمین‌های لازم را از نظر حقوقی و قانونی برای ورود سرمایه گذار انجام داده است.


رئیس بیمه مرکزی ایران گفت: غرامت و دیه فوت‌شدگان به عهده دولت عربستان سعودی است و این خسارت 50 میلیونی ربطی به دیه ندارد.


شاخص بهای تولیدکننده در ایران در دوازده ماه منتهی به آبان ماه 1394 نسبت به دوازده ماه منتهی به آبان ماه 1393 به‌ میزان 7.8 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.


بر اساس گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان‌ماه سال 1394 متوسط قیمت خرید و فروش مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل با 2.0 درصد کاهش همراه بوده است.


بانک تب فرانسه از هفته گذشته اموال و دارایی‌های ایرانیان در شعبات مختلف خود در سراسر جهان را به دلایل نامعلومی توقیف کرده است.


ارجمندنژاد گفت: حدود 250 هزار نفر از اشخاص حقیقی فاقد شماره ملی در کشور وجود دارد که فعال هستند و به بانکهای آنها اعلام شده تا نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات مربوط به این نوع حسابها اقدام کنند.


کارشناس اقتصادی: سرمایه گذاری‌های خارجی قواعد و قوانینی دارد که بر طبق آنها کشورها سعی می‌کنند به حداکثر منافع دست یابند.


در حالی که دولت در بسته اقتصادی به پرداخت وام 10 میلیونی در قالب کارت اعتباری پرداخته بود، زمان اجرای این طرح هنوز مشخص نیست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/



برچسب ها: بانک ، بیمه ، وام ، تسهیلات ، اعتبار ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار