یادداشت حجت‌الاسلام میرلوحی برای باشگاه خبرنگاران جوان؛

چرا امام زمان(ع) خود را به نام جد شهیدش معرفی می‌کند؟

ای اهل عالم من امام قائم هستم. ای اهل عالم من شمشیر برنده انتقام گیرنده هستم. ای اهل عالم جد من حسین را تشنه کشتند...

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‎الاسلام محمدحسین میرلوحی، کارشناس و پژوهشگر امور مذهبی در یادداشتی زیبا برای باشگاه خبرنگاران جوان به بیان رابطه مراسم عظیم اربعین حسینی و ظهور حضرت ولیعصر(عج) پرداخته است. متن این یادداشت به شرح زیر است:


حالا فهمیدم...
برای من خیلی سوال بود که چرا در حساس‌ترین لحظه ای که بعد از غدیر این عالم خاکی به خود دیده است، شاخص ترین شخص عالم خلقت خود را این چنین معرفی می نماید: الأول:ألا يا أهل العالم أنا الإمام القائم، الثاني: ألا يا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم، الثالث: ألا يا أهل العالم إن جدّي الحسين‏ قتلوه‏ عطشان، الرابع: ألا يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين عليه السّلام طرحوه عريانا، الخامس: ألا يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين عليه السّلام سحقوه عدوانا.(الزام الناصب/2 / 233) ای اهل عالم من امام قائم هستم. ای اهل عالم من شمشیر برنده انتقام گیرنده هستم.ای اهل عالم جد من حسین را تشنه کشتند، ای اهل عالم جد من حسین را عریان روی زمین انداختند، ای اهل عالم حسین را از روی دشمنی زیر سم اسبها افکندند.
شاخص ترین شخص عالم امام حاضر (عج) است و حساس‌ترین لحظه آن موقع است که برای اولین بار در حال تکیه زدن به کعبه این جملات را تکرار می‌فرماید.
اگر بگوییم که حضرت این جملات را برای صرفا روضه‌خوانی فرموده است، واقعا جفا و غیر قابل باور است! 
اما من حالا فهمیدم که چرا حجت بن الحسن خود را به جد شهیدش معرفی می‌فرماید... امروز که می‌بینیم بزرگترین اجتماع عالم بشریت که از ابتدا تا کنون به خود دیده است (تاکید می کنم بزرگترین اجتماع) همه به عشق اباعبدالله الحسین کیلومترها مسیر را طی می‌کنند. همه توجه ها خواه نا خواه بسمت قوی‌ترین مغناطیس وجود یعنی کربلا متمرکز می‌شود. دیگر در هیچ نقطه از عالم نیست که حسین علیه السلام را نشناسند.
مردم هم تا حد زیادی، خوب فهمیدند چه در زیارت حسین علیه السلام نهفته شده است! چرا این را می‌گویم؟ در روایتی از امام باقر علیه السلام در وسائل الشیعه است که اگر مردم می فهمیدند چه در زیارت حسین نهفته است لماتوا شوقا از شوق می‌مردند. اگر مردن در نگاه ما همان پرکشیدن روح است، کدام یک از ما در دور و بر خود جوان و پیری را ندیدیم که اگر هم مشرف نشده آهی از نهاد نکشد و نگوید که روحم برای اربعین حسین پرواز می‌کند.
این یعنی خبری در راه است....




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار