مشکلات بیمه رانندگان بین شهری به معزلی بدل شده که امروزه می توان از آن به عنوان کلاف سردر گمی رانندگان یاد کرد.

بیمه، کلاف سردر گم رانندگان بین شهری

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان امروزه با تغییر سیستم ثبت بیمه ی رانندگان بین شهری وثبت نشدن چندین سال از سابقه ی آنها، بیمه رانندگان به یکی از اساسی ترین مشکلات حمل و نقل تبدیل شده است.

به همین منظور سری زدیم به یکی از ترمینالهای استان اصفهان که متاسفانه باگلایه هایی از جنس سردر گمی در خصوص بیمه، ثبت نشدن سابقه ی آنها و بی توجهی مسئولین مواجه شدیم .

رئیس کانون حمل و نقل و مسافر استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: تا اوایل سال 80 بیمه ی رانندگان بین شهری به صورت مهری و کد مخصوص راننده به ثبت می رسید که با تغییر سامانه درج سابقه ی این رانندگان، متوجه شدیم برخی از سوابق رانندگان به ثبت نرسیده و اعتراض شدید رانندگان را در بر داشت.

مؤمنی افزود: برخی رانندگان بیش از 30 سال سابقه دارند که بیمه ی آنها چند ماه و یا چند سال به ثبت رسیده است و این در حالیست که به سن بازنشستگی رسیده اند و به دلیل کمبود سابقه ی بیمه با مشکل مواجه شده اند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از رانندگان و مسئولین ،شرکتها و پایانه ها را مقصر رد نکردن سابقه ی این رانندگان عنوان می کنند در صورتی که ترمینال به دلیل نظارت نماینده پلیس راه در هنگام حرکت، نمی توانست این کار را انجام دهد و مهر شرکت بدون استثنا روی همه ی برگه های آنها به ثبت رسیده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان نیز در پاسخ برخی از رانندگان مبنی بر بدهی بیمه ی رانندگان گفت: حق بیمه ی برخی از رانندگان به دلیل پرداخت نکردن کامل محاسبه شده و از 13 و نیم درصد به 27 درصد رسیده است که رانندگان بین شهری تصور می کنندجریمه شده اند.

دادخواه بیان کرد: تنها رانندگانی که دارای کارفرما بوده اند بیمه به آنها تعلق گرفته و اگر کسی با این شرایط با مشکل مواجه شده است، با در دست داشتن مدارک خود به اداره کل تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی مراجعه و شکایت خود را ارائه نماید.

هم اکنون بیش از 1000 دستگاه اتوبوس در چهار پایانه حمل و نقل اصفهان کار جابجایی مسافران به نقاط مختلف کشور را بر عهده دارند . 



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.