مشاور مقام معطم رهبری گفت : ایران همواره در کنار مردم لبنان حضور داشته و روابط دو کشور ریشه دار بوده است.

ولایتی: ایران همواره در کنار مردم لبنان حضور داشته است
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  علی اکبر ولایتی در کنفرانس خبری  مشترک با وزیر خارجه لبنان گفت: ملاقات بسیار سازنده ای را با وزیرخارجه لبنان داشتیم و برگسترش روابط راهبردی تاکید شد چرا که نقش دو کشور بسیار مهم است و در صحنه های بین المللی و منطقه ای مشورت و همکاری داریم ودر تهران هم با وزیرخارجه لبنان دیدار داشتم و در این ملاقات برخی مسایل منطقه ای و تحولات اخیر بررسی گردید.

مشاور مقام معطم رهبری تصریح کرد: ایران همواره در کنار مردم لبنان حضور داشته و روابط دو کشور ریشه دار و بلند مدت بوده و روزافزون ادامه خواهد داشت.
 
وی در پایان ضمن تبریک ایام ملی در این کشور وازادی تعدادی از اسرای نطامی لبنان و تسلیت حملات تروریستی اخیر به ملت و دولت این کشور،از میزبانی و میهمان نوازی دولت و مردم این کشور تشکر کرد .

وزیر خارجه لبنان هم صمن ابراز خرسندی از حصور دکتر ولایتی در لبنان گفت:روابط دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و لبنان همیشه از حمایت ها و همکاری های جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و با کمک  و همکاری های یکدیگر می توان برمشکلات موجود غلبه نمود.


همچنین در ادامه مشاور مقام معطم رهبری و رییس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند و در این دیدار برگسترش همکاری ها واستقامت برای حل و فصل موصوعات تاکید شد.

 ولایتی روزسه شنبه در دیدار با دکتر نبیه بری روابط دوجانبه و زمینه های حل و فصل برخی از موصوعات و مشکلات از جمله انتخاب رییس جمهور مورد بحث وتبادل نطر قرارگرفت.

مشاور مقام معطم رهبری ضمن ابراز امیدواری از بروز شواهدی مبنی بر حل و فصل موصوعات گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره روابط عمیق و ریشه داری با لبنان داشته و از هیچ کمکی دریع نخواهد کرد و مردم فرهیخته و مسیولان عالی این کشور می توانند در این زمینه گام های لازم را برای حل و فصل موصوعات بردارند.

وی تصریح کرد:دوکشور نقش ارزنده و مهمی در منطقه داشته و دارند و باید در زمینه های منطقه ای و بین المللی همکاری های خود را گسترش دهند و یقینا محور مقاومت به پیروزی دست خواهد یافت.
 
نبیه بری رییس مجلس صرورت همکاری ها و مشورت مستمر رامورد تاکید قرار دادو گفت:امیدواریم هر چه سریعتربتوانیم در ارتباط بامشکل داخلی و انتخاب رییس جمهور به وصعیتی که منافع مردم لبنان را تامین کند دست یابیم
دکتر ولایتی در سفر رسمی به لبنان و سوریه بامقامات عالی دوکشوردیدار و با برخی رسانه ها مصاحبه نمود.

در دیدار با رییس مجلس لبنان دکتر امیر عبداللهیان معاون افریقا و عربی وزیرامور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران حصور داشتند.



 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار