نیوزویک گزارش داد:

روابط حسنه آلمان و فرانسه تلنگری برای اروپای متشنج

نیوزویک با انتشار گزارشی تأثیر روابط حسنه برلین و پاریس بر قاره اروپا را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت نیوزویک در گزارشی با اشاره به شرایط بحرانی اروپا، روابط حسنه آلمان و فرانسه را مورد توجه قرار داد. در این گزارش آمده است: اخیراً خبرهای خوبی از قاره‌ی اروپا نمی‌رسد. فرانسه درگیر عواقب حمله تروریستی پاریس است که به کشته شدن 130 نفر منجر شد؛ چندین کشور برای جلوگیری از ورود مهاجران مرزهای خود را بسته‌اند؛ اقتصاد منطقه یورو نیز رونق ندارد و دولت جدید راستگرای لهستان دیگر تمایلی به عضویت در اتحادیه اروپا ندارد.

به گفته نگارنده، علیرغم وجود این هرج ومرج‌ها و کاهش اعتماد به نفس در اروپا، روابط فرانسه و آلمان تلنگری برای این قاره است. تصمیم سریع "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان برای قرار دادن جنگنده‌های "تورنادو" و دست‌کم هزار سرباز در اختیار فرانسه، موجب تقویت روابط برلین و پاریس شد. این عمل همچنین مانعی برای از هم پاشیدن اروپا است. اگر حمایت مرکل از فرانسه در حد کلام باقی می‌ماند خسارت ویژه‌ای به روابط کشورهای اتحادیه اروپا وارد می‌شد.

البته این تصمیم آلمان، بدون ریسک نیست. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جامعه آلمان به دو دسته تقسیم شده است: 47 درصد موافق و 46 درصد مخالف عملیات نظامی هستند. این تصمیم مرکل ممکن است انتقاداتی را در پی داشته باشد. در صورتیکه سربازان آلمان در سوریه کشته شوند یا تروریست‌ها عملیات خود در این کشور را افزایش دهند، انگشت اتهام به سمت مرکل نشانه می‌رود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار