افسردگی قبل و پس از زایمان نه تنها مادران بلکه پدران را نیز تا حد وسیعی تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس جدید‌ترین تحقیقات از هر 10 پدر یک پدر پس از بدنیا آمدن فرزند دچار اضطراب و افسردگی می شود. 

گفتنی است، افسردگی پس از زایمان یکی از عوارض زایمان است که در برخی از مادران بروز می‌کند و می‌تواند در صورت عدم درمان پزشکی منجر به افسردگی طولانی مدت مادر، میل به کشتن نوزاد و حتی خودکشی شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس تحقیقات جدید صورت گرفته افسردگی پس از زایمان تنها مختص مادران نیست و پدرها را نیز درگیر می‌کند.

علائم افسردگی در نوپدران شامل نگرانی، تحریک پذیری، ترس برای حفظ حیات کودک، تپش قلب، افزایش تعریق پذیری بدن، کم‌خوابی و بدخوابی و بی‌اشتهایی است. این نتایج حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه‌ ملی استرالیا از 43 مطالعه جداگانه است . نتایج این مطالعه در مجله اختلالات عاطفی به چاپ رسیده است.

پزشکان این نوع افسردگی را قبل از تولد نوزاد و در سالهای اولیه تولد نوزاد در پدران آنها شناسایی کرده‌اند.

پژوهشگران هشدار می‌دهند در صورت عدم رسیدگی پزشکی به پدران و مادران مبتلا به اختلال روانی افسردگی حین و پس از زایمان امکان دارند، سلامت روانی و جسمی آنها و خانواده آنها و سلامت نوزاد آنها با خطرات جدی مواجه شود.

پزشکان توصیه می‌کنند، زوج‌ها با اطمینان از سلامت روان خود اقدام به باروری کنند و در صورت بروز مشکل با متخصصان اعصاب و روان مشاوره انجام دهند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار