رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای هیأت مدیره دانشگاه پیام نور استان قم گفت: توسعه پایدار در گروه ارتباط بخش صنعت با دانشگاه است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 10 آذرماه) با رئیس و اعضای هیأت مدیره دانشگاه پیام نور استان قم دیدار و درباره مسائل و مشکلات این حوزه گفتگو کرد.

 لاریجانی در این دیدار ضمن استماع گزارش و توضیحات مسئولان دانشگاه پیام نور استان قم گفت: دولت در شرایط کنونی با کمبود اعتبار روبرو است و این موضوع در توزیع منابع اعتباری میان دانشگاه ها نیز تأثیر گذاشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تغییر نگرش به دانشگاه ها به ویژه تربیت دانشجویان افزود: ارتقاء ارتباط صنعت با دانشگاه ها در شرایط کنونی حلقه مربوطه برای بخش تولید و آموزش است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه توسعه پایدار در گروه ارتباط بخش تولید با دانشگاهیان است افزود: در شرایط کنونی حجم فارغ التحصیلان بیکار بسیار بوده از این رو باید ضمن تقویت ارتباط این دو حوزه برای تربیت دانشجویان، مرتبط با اشتغال برنامه ریزی شود.

در این دیدار همچنین آقای قره رئیس دانشگاه پیام نور استان قم ضمن تشریح دستاوردها و نتایج این دانشگاه در چند سال اخیر گفت: در شرایط کنونی متأسفانه این دانشگاه با کمبود 50 درصدی اعتبارات روبرو است از طرفی دیگر میزان اعتبارات اختصاصی به صورت سالانه برای هر یک از دانشجویان دانشگاه پیام نور حدود 300 هزار تومان بوده این در حالی است که میزان اعتبار اختصاصی برای دانشجویان دیگر دانشگاه ها تا 10 میلیونه تومان نیز می رسد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مقوله ورزش همگانی افزود: به نظر من اعتبارات مربوط به ورزش همگانی و قهرمانی باید از هم تفکیک شده تا بتوان حمایت لازم را از حوزه ورزش همگانی انجام داد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار