دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به اینکه قوانین عمده‌ای که دست و پاگیر صادرات باشد نداریم گفت: بعضی از بخشنامه‌ها و کیفیت پایین‌ محصولات پالایشگاهی برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کند.

مهدی اسپندیاری دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اساس کار ما صادرات فرآورده‌های نفتی است و تلاش ما در روان‌تر شدن جریان صادرات استوار است، اظهار داشت: باید توسعه صادرات در راستای اقتصاد مقاومتی باشد چرا که این اتحادیه در بخش صادرات با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اداره استاندارد و گمرک با این اتحادیه گفت: در گذشته تحت فشار تحریم بودیم که امیدواریم پس از آن در زمینه صادرات پویاتر بوده و شاهد افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی باشیم.

اسپندیاری ادامه داد: قانون عمده‌ای که دست و پاگیر صادرات باشد نداریم اما بعضی بخشنامه‌ها که کیفیت محصولات تحویلی پالایشگاه‌ها را تغییر می‌دهد برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کند. همچنین صدور برخی از بخشنامه در حوزه صادرات موانع بسیاری را برای ما ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ‌در زمینه حمل و نقل هم مشکلاتی داشته‌ایم که برخی از آنها حل شده است و امیدواریم بعد از تحریم بتوانیم گام‌هایی در اقتصاد مقاومتی برداریم.

اسپندیاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون موضوع پساتحریم در کشور مطرح است به طوری که زمان اجرای آن چند روز آینده شروع خواهد شد بنابراین برای حضور فعال در عرصه صادرات باید برنامه اصولی تدوین و قوانین دست و پاگیر برداشته شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار