مشهد؛

معلولان،مغفولان جامعه

عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی گفت:ما در مقابل جامعه معلولان وظیفه خود را که در قانون تصریح شده به درستی انجام نداده ایم.

وقتی که ما به وظیفه خود عمل نکنیم /معلولان،مغفولان جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، رمضانعلی سبحانی فر در همایشی به مناسبت روز جهانی معلولان در سبزوار مناسب سازی مسیرهای دسترسی به ادارات و اماکن عمومی را حداقل حقوق جامعه معلولان عنوان و بیان کرد: تحقق نیافتن این امر موجب مشکلات زیادی برای این قشر از جامعه شده است.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از اجرایی نشدن ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه برای به رسمیت شناختن حقوق معلولان افزود: این ماده قانونی به معافیت هایی نظیر عوارض شهرداری، پروانه و موارد دیگر تاکید دارد.

وی ادامه داد: طبق قانون سالانه باید 10 درصد معلولان توانمند شده و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شوند اما این قانون نیز به خوبی اجرا نشده است.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار نیزدر این مراسم گفت: تمام روستاهای این شهرستان زیر پوشش 100 درصدی برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفته اند.
مرضیه کسرائی فر افزود: در چارچوب این طرح خدمات توانبخشی را به منازل مددجویان برده ایم زیرا رویکرد جامعه محوری به جای مرکز محوری در این طرح مورد توجه است.
وی آگاه سازی، پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی را از رویکردهای مهم بهزیستی عنوان و بیان کرد: اجرای طرحهای غربالگری شنوایی، پیشگیری از تنبلی چشم، مشاوره ژنتیک و برنامه های آموزشی با همکاری سازمانها ، ادارات و پایگاههای بسیج از جمله این فعالیتها است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار همچنین از اشتغال، مسکن، مناسب سازی نشدن مسیر دسترسی به اماکن و ادارات، اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان، فقدان وسایل توانبخشی و مشکلات درمان معلولان به عنوان مهم این قشر یاد کرد.

هفت هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار هستند که دو هزار نفر آنان را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل می دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.