فرمانده ارشد قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق کشور گفت : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از جنگ تحمیلی ، حین و بعد از جنگ همواره در دفاع از کشور و حریم آبی کشور مقتدرانه عمل کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و بازنشستگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مشهد افزود : نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون نیز به عنوان نیروی علمی، نظامی ، سیاسی و بین المللی ایفای نقش می کند و با ورود به آب های آزاد علاوه بر برقراری امنیت دریایی کشور اقتدار جمهوری اسلامی را در دنیا به اثبات رسانده است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس در جلوگیری از سقوط زودهنگام خرمشهر و آبادان تاثیرگذار بود ، تصریح کرد : در دوران جنگ نیروی دریایی با محافظت از سه هزار کیلومتر مرز دریایی و اسکورت کشتی های نفت کش و تجاری در اقتصاد کشور تاثیرگذار بود.

امیر جهانشاهی با اشاره به اینکه تا این لحظه سه هزار کشتی تجاری و نفتی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد اسکورت شده و به سلامتی به مقصد رسیده اند ، افزود : نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تا کنون در جهت خودکفایی اقدامات شایانی انجام داده و 500 هزار قطعه توسط متخصصان این رشته ویژه شناورهای سطحی و غیرسطحی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه استقلال ، آزادی و امنیت حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادت ها و خون شهداست ، گفت : شهیدان با نثار خون خود استقلال آزادی امنیت و سرافرازی را برای کشور به ارمغان آوردند .

فرمانده ارشد قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق کشور با بیان انکه شهیدان مظهر قدرت ایران هستند، تصریح کرد : این غیورمردان با رشادت از آب های نیلگون خلیج فارس دفاع کردند و در هشت سال دفاع مقدس، دشمن تا دندان مسلح را از خاک کشور بیرون راندند .

در این مراسم از خانواده های شهدا و بازنشستگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشورتجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.