آیت الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه دوشنبه دراین دیدار گفتند: طلاب و روحانیون باید با هوشیاری و ماندن در صحنه برای مقابله با توطئه های دشمنان آماده باشند.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،ایت الله نوری همدانی در این دیدار گفتند: گروه های مختلف تکفیری، داعش و بوکوحرام ساخته و نقشه مستکبران برای مقابله با اسلام هستندوروحانیون در این بین نقش مهمی دارند . 

ایشان اظهار کردند: مستکبران جهان از روحانیون ایران کینه به دل دارند چرا که در مقابل استبداد و استکبار قیام کردند و این کار بزرگی بود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) توانست تمام مستکبران را به زانو در آورد، ادامه دادند: کار ایشان در دنیا تحول ایجاد کرد و موجب بیداری و هوشیاری تمام مستضعفین شد. 

ایشان با توصیه به طلاب برای افزایش دانش خود، گفتند: روحانیون باید در سطحی از معلومات باشند که برای مشکلات مختلف ، پاسخ داشته باشند.

ایشان گسترش حوزه های علوم دینی، ارشاد و هدایت مردم، در کنار مردم بودن و با اخلاق کریمانه با مردم برخورد کردن را از وظایف علما بیان کردند.

آیت الله نوری همدانی افزودند: اسلام دینی است که در تمام ابعاد زندگی برای انسان وظیفه تعیین می کند و شناخت چنین دینی زحمت می خواهد و بنابراین آنها باید تفقد کنند.

ایشان با اشاره به اینکه اسلام دین سیاست است، اظهار کرد: کسانی که می گفتند دین از سیاست جدا است می خواستند مردم را از اسلام جدا کنند.

این مرجع عالیقدر تقلید ادامه دادند: تمام دنیا با مشکلات و قصورات مختلف مواجه شده است و نگاه آنها به ما است که توانسته ایم محیطی امن همراه با ترقی و پیشرفت به وجود بیاوریم.

ایشان با اشاره به اینکه در اسلام از هیچ قشری به اندازه علما تمجید و تکریم نشده است، اظهار کرد: وظیفه علما هم نسبت به همه مردم سنگین تر است.

ایشان اخلاص را در تحصیل علم و دین مهمترین امر دانست و گفت: تا اخلاص نباشد علم برکت پیدا نمی کند.

ایشان به طلاب توصیه کردند با همتی بلند به مقداری از علم اکتفا نکنند و به کسب آن بی وقفه ادامه دهند.

آیت الله نوری همدانی ضمن تشویق طلاب به برنامه ریزی بلند مدت، از آنها خواست تخصص خود در ادبیات فارسی و عربی افزایش دهند.

ایشان گفتند: طلاب و روحانیون باید اهل قلم باشند و قدرت قلم و بیان نیاز به ادبیات قوی دارد.

ایشان با اشاره به تقدیم شهدای بسیاری از استان کردستان به کشور و انقلاب، افزودند: کردستانی ها از لحاظ شجاعت، فرهنگ و تعهد ممتاز هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.