رئیس جمهور فرانسه در نشست تغییرات آب و هوایی در پاریس گفت این نشست آینده کره خاکی را رقم خواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس 24، اولاند در سخنانی در نشست آب و هوا در پاریس که در سطح سران برگزار شده است گفت در این نشست درباره آینده کره خاکی تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود تاکنون سابقه نداشته است در کنفرانسی، این اندازه کشور و رهبر کشورها شرکت کرده باشند. اولاند خاطر نشان کرد در رابطه با تغییرات آب و هوایی اکنون به بست رسیده ایم اما این بن بست به گونه ای نیست که نتوانیم بر آن فائق آییم.

رئیس جمهور فرانسه در همین باره تصریح کرد چالش بزرگ ما، گذر از جهانی شدن مبتنی بر رقابت، به الگویی مبتنی بر همکاری است. الگویی که در آن حفاظت نسبت به تخریب، بسیار سودآورتر خواهد بود.

ما باید به این کره خاکی به عنوان یک فضای واحد نگاه کنیم، باید پیمان برابری بین جنوب و شمال بسته شود، باید بین انسان و طبیعت پیمان مشارکت بسته شود. برای رسیدن به همین هدف، ما ،رهبران جهان، در اینجا گردهم آمده ایم و پاریس به میعادگاهی مهم تبدیل شده است.

در این نشست ما ظرف چند روز برای چند دهه کره جهان تصمیم گیری می کنیم. بزرگترین خطر پیش روی ما این نیست که هدف ما خیلی بلند است و ما نمی توانیم به آن برسیم،بلکه بزرگترین خطر این است که هدف ما خیلی پایین باشد و ما به آن برسیم.

بنابراین ما باید خود را در بالاترین مرتبه قرار دهیم تا دست کم بتوانیم به هدف مورد نظرمان نزدیک شویم. زیرا قرار است در نشست پاریس، درباره آینده کره خاکی تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار