از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۷۴۴ فقره انواع گواهینامه‎های دریانوردی در مراکز صدور اسناد دریانوردان هرمزگان صادر و به متقاضیان تحویل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این تعداد ۵هزار و ۱۲۵ فقره گواهینامه شایستگی و مهارت و ۴هزار و ۶۱۹ فقره گواهینامه جانبی و بیش از ۴ هزار فقره شناسنامه دریانوردی اداره امتحانات و گواهینامه های دریانوردی استان صادر و تعویض شده است.

مهدی نوفرستی افزود: در این مدت حدود ۵۸۹ نفرآزمون در زمینه های قایقرانی، افسر دوم شناورهای ۳ هزارتنی، ملوانی نامحدود و کاربر موتور های دریایی برگزار شده است.

وی گفت: تغییر و تعویض گواهینامه‏های دریانوردی براساس اصلاحیه کنوانسیون STCW۲۰۱۰ با در نظر گرفتن شایستگی، مهارت و آموزش دریانوردان انجام می شود.

دریانوردان پس از کسب تجربه و مهارت های عملی و تخصصی مجوز فعالیت در آب های کشور و منطقه را دریافت می کنند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۱۱ مرکز آموزش فنون دریایی برای آموزش متقاضیان اشتغال در بخش های مختلف حرفه دریانوردی در هرمزگان فعالیت دارد.

نوفرستی مهمترین آموزشهای مراکز آموزشی فنون دریایی را ناوبری شناور، آشنایی با ساختار و تعادل بدنه شناور، ارتباطات مخابراتی، دوره های جانبی آتش نشانی، کمک های اولیه و فنون بقا در دریا از آموزش هایی هستند برشمرد.
 
 انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.