سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به ‌طور میانگین 7 میلیون نفر ساعت آموزش در سال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ یونس ممی زاده در جلسه اقتصاد مقاومتی در تشریح جایگاه راهبردی مهارت‌آموزی در اقتصاد مقاومتی بابیان اینکه 25 مرکز دولتی و 195 مرکز غیردولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان دایر است، افزود: در مراکز 174 کارگاه آموزشی دایر شده و هزار و 220 دوره آموزشی در سال برگزار می‌شود.

وی گفت: تاکنون 6 هزار و 232 استاندارد شغلی در استان اردبیل تعریف‌شده و این رقم نیازمند افزایش است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: این در حالی است که تعداد استانداردها در کشور 13 هزار عنوان است و در نظر داریم در برنامه ششم نسبت به تعریف استانداردهای دیگر اقدام کنیم.

ممی زاده بابیان اینکه استانداردها در فناوری 318 مورد، در فرهنگ و هنر 518مورد، در کشاورزی هزار و 95 مورد و در خدمات هزار و 135 مورد و مابقی در صنعت است، تأکید کرد: فنی و حرفه‌ای استان به‌طور میانگین هفت میلیون نفر ساعت آموزش در سال دارد.

وی از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را طراحی و استقرار نظام جامع مهارت، توجه به نیازسنجی آموزشی،توانمندسازی مهارتی دانش‌ آموختگان و تحقق عدالت اجتماعی برشمرد و افزود: عمده تمرکز در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌وری خواهد بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.