اردبیل؛

بازار روسیه و ترکیه وضعیت فوق العاده را برای رونق تجاری ایران به وجود آورده است

استاندار اردبیل گفت: بازار ترکیه و روسیه در ماجرای اخیر رخ داده بین این دو کشور وضعیت فوق‌العاده‌ای را برای رونق تجاری ایران به وجود آورده تا از این شرایط به نفع خود استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: با توجه به تولید محصولات متنوع کشاورزی در شمال استان و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در این محدوده، امیدواریم فرصت و زمینه‌ای فراهم آید تا امکان بهره‌گیری بیشتر از توانمندی‌های اقتصادی عرصه صادرات روان‌تر و شایسته‌تر فراهم آید.

وی با بیان اینکه به زودی منطقه آزاد تجاری استان در مجلس به تصویب رسیده و زمینه سرمایه‌گذاری در شمال استان با تسهیل امور سرمایه‌گذاری فراهم می‌آید، تصریح کرد: اختصاص 140 میلیارد تومان اعتبار از محل مهار آب‌های مرزی بستر یک جهش تحولی را در اقتصاد کشاورزی پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر و گرمی فراهم آورده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید با تکیه بر ظرفیت‌های استان، عقب‌ماندگی استان اردبیل را در مسیر توسعه‌یافتگی شتاب‌آلود به نحوی شایسته برطرف کنیم، افزود: قدرت اقتصادی به وجود آمده در منطقه می‌تواند تحولات خوبی را رقم زده و زمینه ایجاد یک تحول جدی‌تر و اساسی‌تر را به وجود آورد.

خدابخش گفت: در اختلافات به وجود آمده بین کشور روسیه و ترکیه، استان اردبیل می‌تواند از این فرصت برای صادرات محصولات غذایی و کشاورزی بهترین بهره را ببرد به شرط آن که این عرضه و صادرات در بسته‌بندی مناسب و با کیفیت مطلوب‌تر باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.