مدیر شبکه بهداشت و درمان چایپاره از احداث و تکمیل 5 خانه بهداشت در این شهرستان خبر داد.

پایان احداث و تکمیل ساختمان 5 خانه بهداشت در شهرستان چایپاره

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،دکتر مرادخانی مدیر شبکه بهداشت و درمان چایپاره گفت: بعد از ابلاغ طرح کشوری احداث خانه های بهداشت از سوی وزارتخانه مجوز احداث 176 خانه بهداشت در استان آذربایجان غربی داده شد که احداث پنج خانه آن در شهرستان چایپاره آغاز شد.

وی افزود: شروع احداث این خانه ها از اول اسفندماه 1393 در روستاهای بسطام، بادکی، گورش، شیرین بلاغ و زنگلان سفلی آغاز و در اواخر آبان ماه 1394 به بهره برداری رسیدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چایپاره خاطر نشان کرد: زیربنای 4 خانه از این خانه ها 70 مترمربع و یک خانه 90 مترمربع بوده که با تخصیص حدود 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به طور مشترک از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان احداث شده اند.

دکتر مرادخانی ادامه داد: این خانه های بهداشت با دارا بودن جمعاً 17 روستای قمر تحت پوشش به جمعیت حدود 5185 نفر خدمات سلامت ارائه می کنند.

گفتنی است: طرح احداث خانه های جدید بهداشت در اواخر سال 1392 از سوی وزاتخانه به کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام و با تخصیص اعتبار به طور مشترک از سوی دانشگاه ها و استانداری ها در کلیه شهرستانها پیگیری و اجرا شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.