رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: 300 واحد صنعتی در استان قزوین سرمایه‌گذار خارجی جذب کردند که 420 واحد از آن‌ها از صنایع بزرگ استان محسوب می‌شوند.

جذب سرمایه‌گذار خارجی توسط 300 واحد صنعتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی پرزحمت افزود: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعتی است به نحوی که سه هزار و 900 واحد صنعتی با پروانه بهره‌براداری و اشتغال 134 هزار نفر و سرمایه‌گذاری 69 هزار میلیارد ریالی در حال فعالیت هستند.

پرزحمت خاطر نشان کرد: در راستای توسعه صنعت استان و رشد اقتصادی، 300 واحد صنعتی با سرمایه‌گذار خارجی در استان فعال هستند که 42 واحد آن از صنایع بزرگ استان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ باید کیفیت قطعات خود را  افزایش دهند تا بتوانیم در بازارهای خارجی جایی داشته باشیم، تصریح کرد: علاوه بر این از سوی  دیگر دانش فنی این مجموعه‌ها نیز باید ارتقاء یافته  و با کاهش قیمت و افزایش کیفی تولیدات با توجه به استانداردهای بین المللی، شاهد تحولات بزرگ در این حوزه باشیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه در حوزه صنعت استان قزوین 400 طرح توسعه با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و با سرمایه‌گذاری 69 هزار میلیارد ریال است که با تکمیل مرحله اجرای این پروژه‌ها، زمینه ایجاد شغل برای 15 هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

پرزحمت عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون 512 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریالی و اشتغال 9 هزار نفری بر حجم صنایع استان قزوین افزوده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  بیان کرد: در این دوران یک سال و 6 ماه، 105 فقره جواز تأسیس واحد صنعتی صادرشده که برای سرمایه‌گذاری 56 هزار میلیارد ریالی  و اشتغالزایی 38 هزار نفری مجوزهای لازم صادر شده است.

وی افزود: ارائه خدمات به واحدهای صنعتی و تولیدی با استقرار در شهرک‌های صنعتی  مناسب‌تر بود  و این در حالی است که پراکندگی در استقرار صنایع مطلوب نیست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.