در سال جاری یک هزار و 45 نفر از اتباع خارجی ساکن در استان اصفهان در کلاس های سواد آموزی دوره اول شرکت کرده اند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ معاون سنجش معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان در بازدید از کلاس های سواد آموزی اتباع در کاشان افزود: هزینه تحصیل 145 نفر از اتباع از محل اعتبارات کمیساریای عالی اتباع سازمان ملل تامین شده و 900 نفر دیگر از محل اعتبارات آموزش و پرورش تحصیل می کنند.

به گفته وی، کلاس های سواد آموزی اتباع فقط در شهرستانهای کاشان، فلاورجان و ناحیه های پنج و شش شهر اصفهان دایر می باشد که خدمات آن به صورت برون سپاری و با مدیریت موسسات مردم نهاد انجام می شود.

وی تصریح کرد: سرانه سواد آموزی هر نفر معادل هفت میلیون و 350 هزار ریال می باشد که پس از قبولی در آزمون پایان دوره به موسسات متولی پرداخته می شود.

کارشناس مسوول سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بیش از 300 نفر از اتباع خارجی مقیم این شهرستان متقاضی شرکت در کلاس های سواد آموزی هستند .

"روح اله روحانی" در دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور بازگشت پناهندگان استان اصفهان افزود: اختصاص سهمیه سواد آموزی به این شهرستان کمتر از ظرفیت و تقاضای مورد نیاز در این شهرستان است که باید مورد بازنگری مسوولان قرار بگیرد.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری130 نفر از اتباع خارجی در کلاس های سواد آموزی شرکت کرده اند که فقط هزینه 30 نفر از آنها توسط کمیساریای عالی سازمان ملل تامین می شود و بقیه از سرانه آموزش و پرورش تامین می شود.

وی اظهار داشت: وجود اولیا بیسواد، یکی از مشکلات تحصیل دانش آموزان اتباع در مدارس است که با سواد آموزی والدین این مشکل برطرف شده و نرخ افت تحصیلی نیز اصلاح می شود.

در این دیدار یک روزه "رعنا ابراهیمی" نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور بازگشت پناهندگان استان اصفهان به همراه مدیران سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، معاون پژوهشی و کارشناس سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش و کارشناسان فرمانداری کاشان شرکت داشتند. 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.