عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گزارش‎های ارسالی از سازمان تامین اجتماعی به مجلس بیان می‎کند اوضاع در این سازمان بدتر شده است.

"سیدحسین دهدشتی‌" عضو کمیسیون انرژی در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دو سال پیش گزارش جامع و شفافی از سازمان تأمین اجتماعی در بحث تخلفات و اصلاح ساختار در مجلس ارائه شد، گفت: عمدتاً بروز تخلفات در سازمانی که هیچ ساختار، نظارت، شفافیت و برنامه‌ای وجود ندارد بیشتر روی می‌دهد.

نماینده آبادان تصریح کرد: در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تأکیدمان بر شفاف‌سازی بود اما متاسفانه نظارت حداقلی نیز به وجود نیامد.

وی با اشاره به اینکه بعد از اتمام تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی نمایندگان جلساتی را با رئیس این سازمان برگزار کردند، افزود: وی ایده‌هایی را برای تحقق شفاف‌سازی در سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد که متأسفانه بعد از مدت کوتاهی اجرای آن را متوقف کرد.

دهدشتی ادامه داد: بعد از توقف کارهای اجرایی به منظور شفاف‌سازی در سازمان تامین اجتماعی، تعدادی از نمایندگان چندین بار مکاتباتی را به منظور اصلاح ساختار و شفاف‌سازی دوباره انجام دادند اما متأسفانه هیچ گزارشی به ما تاکنون ارائه نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: گزارش‎های ارسالی از سازمان تامین اجتماعی به مجلس بیانگر آن است که اوضاع در این سازمان بدتر شده و برای جلوگیری از بروز فساد و شفاف‌سازی تنها یکسری جا‌به‌جایی‌های جزئی انجام شده است.

نماینده آبادان در ادامه افزود: اگر بار دیگر تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس کلید بخورد مطمئنا یکسری مسائل علنی خواهد شد.

دهدشتی با اشاره به اینکه در دوره نهم مجلس دیگر زمانی برای این امر باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: مسلما در صورت عدم شفاف‌سازی در سازمان تامین اجتماعی و رفع نگرانی‌ها، تحقیق و تفحص از این سازمان در دوره دهم خانه ملت شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار