معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری اجتماع بزرگ رضویون در روزهای 28 و 30 صفر در صحن جامع حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار 200 نفر از خدام حرم امام رضا(ع) در راهپیمایی اربعین با صلاح‌دید تولیت آستان قدس رضوی، به عتبات عالیات عراق اعزام شده اند؛ اظهار کرد: هدف اصلی ما از اعزام خدام، اعلام همبستگی با میلیون‌ها عاشق و ارادتمند علی‌ابن موسی‌الرضا و همچنین انتقال پیام این راهپیمایی باشکوه به جبهه ظلم و استکبار بود.
 
وی افزود: این 200 خادم برای خدمت‌رسانی در چهار موکب در عراق خدمت می‌کنند تا همزمان با اربعین، برنامه‌هایی از جمله محافل قرآنی و عزاداری‌ها را برگزار کنند، همچنین خادمان اعزام شده علاوه بر تبلیغ و بیان احکام اسلام، بسته‌های فرهنگی را نیز بین زائران توزیع می‌کنند.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص برنامه های دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی گفت: در دهه پایانی صفر 120 جلسه تبیین معارف نبوی و رضوی در حرم مطهر برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، حجت‌الاسلام ماندگاری و حجت‌الاسلام اسکندری در رواق امام خمینی(ره) و مسجد گوهرشاد پس از اقامه نماز صبح و شب برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: اجتماع بزرگ رضویون در روزهای 28 و 30 ماه صفر پس از نماز ظهر و عصر با حضور مداحان و ذاکران برجسته کشوری در صحن جامعه حرم رضوی برپا خواهد شد.
وی از برگزاری 50 جلسه ویژه خواهران در رواق رواق دارالحکمه و دارالجابه حرم مطهر خبر داد و افزود : سه جلسه تفسیر قرآن با محوریت شرح زیارت اربعین، تدبر در سیره قرآنی پیامبر(ص) و حضرت رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر از یکم تا هشتم آذرماه در حال برگزاری است.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: آیت‌الله علم‌الهدی، حجت‌الاسلام پناهیان و حجت‌الاسلام رفیعی سخنرانان ویژه برنامه روز شهادت امام رضا(ع) خواهند بود .
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: هماهنگی‌های نهایی با هیئت‌های مذهبی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود، 250 زائران پیاده همزمان با ایام دهه آخر صفر به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان زائر در حرم مطهر رضوی بیان کرد: کودکان دختر و پسر می‌توانند در جلسه برنامه «فرزندان آفتاب» از ساعت 8 تا 11 ظهر و 15 تا اذان مغرب در رواق دارالهدایه در تاریخ 14 تا 17 آذر شرکت کنند.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، «پرده خوانی سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو» را از ویژه برنامه‌های آستان قدس برای نوجوان زائر دانست و گفت: جوانه‌های معرفت ویژه جوانان در رواق دارالحجه با رویکرد دینی و سبک زندگی اسلامی همراه با 375 حلقه معرفت، 10 جلسه پرسمان دینی و جلسات گفتمان دینی همزمان با دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام حسینی از پخش زنده مراسم عزاداری‌ها در حرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) همزمان با روزهای اربعین، 28 و 30 صفر در  برای نخستین بار در سایت آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: آستان قدس رضوی  با در اختیار داشتن 28 ایستگاه درون و برون شهری آماده ارائه خدمات به زائران پیاده است.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درخصوص فعالیت‌های فرهنگی ویژه ارائه خدمت‌رسانی به زائران خارجی گفت: چهار هزار و 496 بسته فرهنگی شامل کتاب و سی دی به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، روسی، آلمانی و فرانسوی برای زائران خارجی تهیه شده و برای  960 موسسه و سه هزار و 536 شخصیت حقوقی نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.