مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش به عنوان یک ابزار مداخله و موثر باید در تمام اقدام های مدیریت بحران در اولویت کاری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید علی وفایی مقدم روز یکشنبه در آیین برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس یاسوج افزود: باید در قالب برنامه های آموزشی فرهنگ کاهش خسارت های ناشی از حوادث و بحران ها را بین دانش آموزان نهادینه کرد.

وی هدف از برگزاری این مانور را آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد با مراحل آرامش، خروج و پناه گیری هنگام وقوع زلزله در مدارس اعلام کرد.

وفایی مقدم بیان کرد: این مانور با شعار 'مدارس ایمن، جامعه تاب آور' و با دو نوع آموزش پناه گیری و تخلیه اضطراری برگزار شد.

علی حسن زاده رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مانور، گفت: مربیان با حضور در مدارس سه نوع آموزش قبل، حین و پس از مانور را برای دانش آموزان دو هزار مدرسه استان ارائه کرده اند.

محمد رستمی مدیرعامل آتش نشانی یاسوج نیز در این مانور، گفت: درب ورودی بسیاری از مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای خودروی آتش نشانی ایمن و یا مناسب نیست.

کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 148 هزار دانش آموز پسر و دختر است که در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.
همزمان با سراسر کشور هفدهمین مانور زلزله و ایمنی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دو هزار مدرسه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

انتهای پیام /ز
برچسب ها: آموزش ، مدیریت ، بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.