با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سه طرح کشاورزی در شهرستان ریگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: اداره جهاد کشاورزی بخش گنبکی راه اندازی شدو بیش از 5هزار کشاورز از مزایای ان بهر ه مند شدند .

پیمان جلالی اظهار داشت: 40درصد کشاورزی شهرستان ریگان در بخش گنبکی ریگان قرار دارد که سالانه بیش از 15هزار تن مرکبات از باغات این بخش برداشت می شود .

وی افزود: با راه اندازی این اداره کشاورزان این بخش کلیه خدمات خود را از این مرکز دریافت خواهند کرد واز تردد 26کیلومتری انها به مرکز شهرستان جلوگیری خواهد شد .

امروز همچنین با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان طرح ابیاری قطره ای برای نخستین بار در باغات مرکبات ونخیلات بخش گنبکی ریگان افتتاح شد .

جلالی اظهار داشت: با افتتاح این طرح باغات مرکبات در این بخش احیا وکیفیت محصول دو چندان خواهد شد .

وی افزود: این طرح با اعتبار 3 میلیارد وپانصد میلیون ریال به بهره برداری رسید که دو میلیارد وپانصد میلیون ریال ان تسهیلات ومابقی آورده کشاورز است .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان تصریح کرد: این طرح در 40هکتار از راضی مرکبات بخش گنبکی در روستای سلمان اباد اجرا گردید که از هدر رفت 60درصدی اب جلوگیری شد .

جلالی یاد اور شد: امروز همچنین مرکز کشت و پرورش درخت پیارم در ریگان به بهره برداری رسید

وی گفت: در این طرح بیش از 3500پیارم جایگزین نخیلات فرسوده شهرستان ریگان خواهد شد .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: با توجه به اینکه رقم پیارم رقمی بسیار اقتصادی وبه آب کم نیاز دارد این امر در باغات نخیلات ریگان اجرایی خواهد شد .

جلالی گفت: این نخیلات به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان شهرستان ریگان قرار خواهد گرفت

وی یادآورشد: به دلیل اینکه کشت وبافت این محصول عاری از هر گونه امراض می باشد وکشاورزان این محصول را جایگزین نخیلات خود کنند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: افتتاح ، کشاورزی ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.