بازیگر سینما وتلویزیون گفت: اعتیاد یک معضل اجتماعی است و تمام ارگان های دولت باید به این موضوع بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه؛ حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من معتقدم اعتیاد یک پدیده و معضل اجتماعی است و همه دستگاه‌ها و نهادها حتی وزارتخانه ها درگیر این موضوع هستند و همه افراد جامعه در کنار هنرمندان باید دست به دست هم بدهند تا این معضل را ریشه‌کن کنیم.

وی درپاسخ به این سوال که نقش رسانه‌ها و صدا و سیما در مقوله اعتیادزدایی از جامعه چیست، گفت: باید رسانه ها با آگاهی‌رسانی و راه حل نشان دادن  به خانواده‌ها که چگونه با اعتیاد روبرو شوند، به جامعه اطلاع‌رسانی کنند. مخصوصا صدا و سیما که تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان خود دارد.

همچنین این بازیگر ادامه داد: رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نیز نقش بسزایی دارند و هر کدام باید به گونه‌ای از مخاطبان خود مراقبت کنند.

وی درباره برگزاری این گونه جشنوارها افزود: جشنواره‌ها از جمله جشنواره «اعتیاد و رسانه» هم نقش و مسئولیتی اساسی دارند و باید مخاطبان را با این معضل بیش از پیش آشنا کنند. همچنین باید این جشنواره‌ها ادامه داشته باشد و نقشی هرچند کوچک؛ اما موثر در ریشه‌کنی اعتیاد ایفا کنند.

جوهرچی در ادامه گفت: باید با انجام کارهای فرهنگی در این گونه جشنواره‌ها به موضوع اعتیاد به صورت ریشه‌ای نگاه کنیم.

وی در پایان با یک پیام خاطرنشان شد: ما باید در مورد اعتیاد، پیشگیری را از خود و خانواده خود شروع  کنیم تا جوانان کشور عزیزمان آگاه تر و عاقلانه تر تصمیم بگیرند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار