افخمی راد از صادرات غیرنفتی 150 میلیارد دلاری ایران در سال گذشته خبر داد.

تلفنی***** صادرات غیر نفتی 150 میلیارد دلاری ایران در سال گذشته............ ادامه داردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت در همایش تجاری ایران و ایتالیا گفت: ایتالیا جزء کشور اولی است که ایران به این کشور صادرات دارد و حجم صادرات به این کشور در حال حاضر کمتر از 1.5 میلیارد دلار است .

وی در این خصوص گفت: در مقاطعی در سال‌های گذشته بین 6 تا 7 میلیارد دلار به این کشور صادرات داشتیم که این حجم به موجب تحریم‌ها کاهش یافته است.

افخمی راد از صادرات غیرنفتی 150 میلیارد دلاری ایران در سال گذشته خبر داد و گفت: در دوران تحریم و انزوا این امر موجب شد توانمندی‌های داخلی با تکیه بر نیروهای داخلی ارتقا یابد و اینک در آینده‌ای نزدیک این گفتگوها زمینه‌ساز خوبی برای توسعه اقتصادی کشور ایران می‌شود.

وی با ابزار امیدواری از این نشست گفت: امید است این مذاکرات موجب توسعه حجم تجاری ایران به کشور ایتالیا شود.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت وظیفه تسهیل تجاری و همچنین شناسایی موانع و مشکلات را بر عهده دارد و به روش‌های مختلف در مسیر توسعه اقتصادی دولت عمل می‌کند.

وی در ادامه گفت: ایرن کشوی است که از لحاظ امنیت و سیاست و موقعیت ژئوپلیتیک زمینه مناسبی برای همکاری در بخش‌های مختلف را دارد که این همکاری‌ها متفاوت‌تر از گذشته است.

وی در ادامه گفت: امروز اعلام می‌کنیم که بازار در مقابل بازار است و انتظار داریم در حوزه تولید بین‌المللی قرار بگیریم و از بازارهای ایتالیا نیز بهره جوییم.

وی در ادامه گفت: ایران با بهره‌گیری از نیروی انسانی و همچنین شرایط سیاسی در منطقه فرصت‌های خوبی را در بازار 400 میلیونی فراهم می‌کند و امیدواریم بستر مناسبی برای تولید کالاها و صادرات ایتالیا فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار