معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمانشاه به موضوع نقش رسانه ها در پیشگیری از جرایم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: امروزه در فضای سیاسی حاکم بر جهان، انتخابات نماد مردم سالاری است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دانیال هودرجی گفت: همه حکومت ها به دنبال این هستند که با برگزاری انتخابات به جهان بقبولانند که نظام حکومتی آنها مردم سالارانه است و همچنین به دنبال کسب مشروعیت و مقبولیت در میان مردم جامعه هستند.

وی افزود: امروزه میانگین مشارکت مردم در انتخابات کشورهای مختلف جهان بین 30 تا 35 درصد است و این در حالیست که اغلب این کشورها مدعی دموکراسی هستند.

این مقام مسوول در دادگستری کل استان کرمانشاه یادآور شد: میانگین مشارکت مردم آمریکا در انتخاباتریاست جمهوری حداکثر 50 درصد و در انتخابات کنگره حداکثر 35 درصد است.

وی همچنین به پیشینه بیش از یک قرن برگزاری انتخابات در ایران اشاره کرد و گفت: واقعیت آن است که پیشینه قابل اتکا در این زمینه مربوط به دوران بعد از انقلاب است و در واقع ایران اولین انقلابی است که تنها با گذشت 45 روز از انقلابش دست به برگزاری رفراندم با مشارکت حداکثری مردم زد.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: از سال 1357 تا کنون بیش از تعداد سالهای عمر جمهوری اسلامی ایران، انتخابات سالم و آزاد در کشوربرگزار شده و متوسط شرکت مردم در این انتخابات بین 51 تا 71 درصد بوده است و این درحالی است که کشور ما شرایط هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم ها، ترورها و تمامی توطئه هایی که استکبار جهانی برای ناامید کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای انجام داده اند را پشت سر گذاشته است.

هودرجی تاکید کرد: ایران رکورددار جهانی برگزاری انتخابات کمی و کیفی است و همین عامل هم باعث شده که با گذشته 30 و چند سال از عمر انقلاب، دشمنان نتوانسته اندهنوز گزینه هایشان را از روی میز تکان دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.