پس از پایان مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان 2015 امریکا الکسی لوچف وزنه بردار دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری روسیه به عنوان برترین وزنه بردار این دوره از مسابقات معرفی شد.

 به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پس از مدت ها  قوی ترین وزنه بردار جهان  به الکسی لوچف وزنه بردار تیم ملی روسیه رسید که توانست با مجموع 475 کیلوگرم در دسته فوق سنگین این عنوان را از بهداد سلیمی بگیرد و در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان با  جابجا کردن رکورد حسین رضازاده(در دوضرب با 263 كيلوگرم در المپیک 2004 آتن و مجموع 472 كيلوگرمدر المپیک 2000 سیدنی) ولی حالا با  رکورد دوضرب 264 و مجموع 475 کیلوگرم ، ضمن شکستن رکوردهای اسطوره وزنه برداری ایران، لقب قوی ترین وزنه بردار جهان را از آن خود کند.                                                          

 همچنین الکسی لوچف با 485/73 امتیاز بهترین وزنه بردار مسابقات قهرمانی جهان،2015 هیوستون امریکا لقب گرفت و پس از وی دو وزنه بردار دسته 62 کیلوگرم ، لی جون چن از  چین با 482/21 امتیاز دومین وزنه بردار برتر  و اون جوک کیم از کره شمالی با 475/02 امتیاز به عنوان سومین وزنه بردار مسابقات انتخاب شدند.    

 لازم به ذکر است کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان در این رده بندی  با کسب 464/19 امتیاز در رده دهم قرار گرفت.

گفتنی است در بین 10 وزنه بردار مسابقات هیوستون 2 وزنه بردار روسیه در مکان های اول و نهم قرار دارند و 8 وزنه بردار دیگر متعلق به قاره کهن آسیا هستند که 3 وزنه بردار از چین، 3 وزنه بردار از کره شمالی ، یک وزنه بردار از قزاقستان و کیانوش رستمی  از ایران می باشند.



*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار