سفرهای پیاپی فشار زیادی به نفت آورده است

سامری: حالا وقت صحبت از قهرمانی نیست

سرمربی تیم قهرمان دور نخست بسكتبال سوپرلیگ تاكید كرد در موقعیت فعلی صبحت از قهرمانی، خیلی زود است.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان - تیم بسكتبال پالایش نفت آبادان در پایان دور نخست رقابت‌های سوپرلیگ بسكتبال ایران با كسب 16 امتیاز و درحالی كه با تیم‌های پتروشیمی بندرامام و شیمیدر تهران هم‌امتیاز بود در رتبه نخست ایستاد.جوانترین سرمربی سوپرلیگ بسكتبال ایران در گفت‌وگو با ما از وضعیت حضور تیمش در این رقابت‌ها گفت. 

*دور نخست سوپرلیگ بسكتبال به پایان رسید، بالاخره وضعیت جدول به چه ترتیب است و آیا باید قهرمان دور نخست بدانیم؟ 
بله، همینطور است. ما در پایان دور نخست، مانند پتروشیمی و شیمیدر 16 امتیاز كسب كردیم و از آنجا كه برابر هردوتیم هم امتیاز خود به پیروزی رسیدیم، طبق قانون فیبا، باید پالایش نفت را صدرنشین فعلی سوپرلیگ نامید. 

*از بازی برابر شهرداری تبریز بگویید و اینكه چرا با اختلاف كمی برنده شدید؟ 
شهرداری تبریز تیم بسیار خوب و منسجمی است كه از كادرفنی برجسته‌ای هم سود می‌برد. آنها برابر ما بازی خوبی به نمایش گذاشتند. فكر می‌كنم این تیم با تقویت خود و به خدمت گرفتن یكی دو بازیكن خوب، درآینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. به هرحال ما می‌خواستیم برنده این دیدار باشیم و خیلی خوشحالم كه این اتفاق افتاد. 

می‌دانستم هرچه از رقابت‌ها بگذرد، وضعیت تیم ما از نظر آمادگی جسمانی و هماهنگی تیمی بهتر و بهتر می‌‍شود و خوشحالم كه امروز این اتفاق افتده است.

*شما سه روز پیش از این دیدار در مصافی سنگین مقابل شیمیدر به میدان رفتید، آیا خستگی‌ آن بازی هم مزید بر علت شد تا مقابل شهرداری توان همیشگی را نداشته باشید؟
موضوع فقط مربوط به بازی شیمیدر نیست. ما در دور نخست خیلی اذیت شدیم. پالایش نفت باید پس از هر بازی در آبادان، عزم سفر می‌كرد و به شهرهای دیگر می‌رفت. به این ترتیب عملاً فرصتی برای ریكاوری نداشتیم و بلافاصله باید مسافرت می‌كردیم. در دور نخست 5 بازی مهمان بودیم و در دور دوم هم باید 4 سفر دیگر داشته باشیم. طبیعی است تیم در گام‌های آخر فشار زیادی تحمل كند. 

*پس از نخستین بازی نفت در تهران و با نمایش ضعیفی كه برابر دانشگاه داشتید، كسی روی تیم شما برای حضور در صدر جدول حساب نمی‌كرد.
ببینید، اگر خاطرتان باشد من در پایان آن بازی به شما و همكارانتان گفتم اصلاً این بازی را جزو دیدارهای نفت به شمار نیاورید. ما واقعاً در آن دیدار فقط اسم پالایش نفت را یدك می‌كشیدیم. دلیلش هم این بود كه تیم تازه بسته شده بود و ما پیش از آغاز سوپرلیگ نتوانستیم دیدارهای دوستانه برگزار كنیم و به آمادگی و هماهنگی لازم برسیم. می‌دانستم هرچه از رقابت‌ها بگذرد، وضعیت تیم ما از نظر آمادگی جسمانی و هماهنگی تیمی بهتر و بهتر می‌‍شود و خوشحالم كه امروز این اتفاق افتده است. 

*با توجه به این صدرنشینی می‌توانید به هواداران آبادانی قول قهرمانی بدهید؟
اصلاً حالا نه وقت صحبت از قهرمانی است و شرایط ایجاب می‌كند به این موضوع فكر كنیم. هدف مجموعه پالایش نفت آبادان حضور پرقدرت در ادامه رقابت‌های سوپرلیگ است و ما سعی می‌كنیم در هر دیداری،‌ بهترین نمایش خود را داشته باشیم و از داشته‌هایمان به نحو احسن برداشت كنیم. تازه یك دور از رقابت‌های سوپرلیگ بسكتبال گذشته است و هرچند از صدرنشینی نماینده آبادان در این رقابت‌ها خوشحالیم اما می‌دانیم كار سختی در پیش داریم. انشاالله پس از پایان بازی‌های فصلی سوپرلیگ می‌كوشیم در پلی‌آف هم نماینده شایسته‌ای برای آبادان و خوزستان باشیم. 
 
گفت‌وگو؛ یاسر سماوات 

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار